عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مراسم نکوداشت شصت و چهارمین سال تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد


مراسم نکوداشت شصت و چهارمین سال تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد

مراسم نکوداشت شصت و چهارمین سال تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد

 مراسم نکوداشت شصت و چهارمین سال تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان قدیمی ترین دانشگاه تخصصی کشاورزی در کشور و اولین نهاد آموزش عالی شمال کشور با حضور دکتر نجفی نژاد، رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین طاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، تعدادی از روسای سابق دانشگاه، کارکنان و اساتید بازنشسته، اعضای هیأت علمی و کارمندان و جمعی از دانشجویان، امروز، سیزدهم مهرماه ۱۳۹۹ در پردیس دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این مراسم با بیان اینکه امروز شصت و چهار سال است که از تأسیس دانشگاه در شهر گرگان و استان گلستان می‌گذرد گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان طی این مدت به عنوان یکی از موفق ترین مراکز در زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر بوده است.

دکتر نجفی نژاد افزود: با تحول آموزش عالی بحث پژوهش، کار و فعالیت به حوزه آموزش اضافه شد و در سال های اخیر نیز مأموریت کارآفرینی و کارآموزی در دانشگاه آغاز شده است که خوشبختانه در هر دو حوزه، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان توانسته است اقدامات مفید و ارزنده ای را انجام دهد.

ایشان با اشاره به رتبه بندی انجام شده دانشگاه ها توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در بین دانشگاه های سراسر کشور در بخش پژوهش رتبه ۱۱، در بخش آموزش رتبه ۱۳ و در بخش مهارت آموزی دانشجویان رتبه ششم را کسب نموده است که نسبت به سال های گذشته شاهد ارتقای آن هستیم و این نتیجه تلاش و همدلی اساتید، کارکنان و دانشجویان است.

دکتر نجفی نژاد فعالیت دانشگاه را در حوزه تولید فناوری و تجاری سازی یافته‌های پژوهشی ارزنده دانست و افزود: در مرکز رشد دانشگاه، هسته های فناور تشکیل شده است و در حال حاضر ۶ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: نسل چهارم دانشگاه‌ها، دانشگاه های جامعه محور است و دانشگاه‌ها باید همه فعالیت های خود را دبه سمت خدمت به جامعه سوق دهند.

ایشان با اشاره به اینکه نسل پنجم دانشگاه، دانشگاه تمدن ساز است گفت: خدمت به جامعه بشری از اهداف این دانشگاه‌ها است و دانشگاه‌ها باید بر اساس آن، ارزش های انسانی را در همه جوامع دنیا گسترش دهند.

در ادامه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک سالروز تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به تمام کسانی که برای تعالی این مجموعه خدمت کرده‌اند گفت: وجود دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ثمره زحمات و تلاش‌های پیشکسوتان و همه کسانی است که سال‌های سال در جهت ارتقای علمی در جامعه تلاش کردند و باید از همه این عزیزان تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به کلام امیرالمومنین (ع) گفت: قیمت و ارزش هر فرد به میزان دانش اوست و با توجه به اینکه چه میزان رشد علمی داشته و به دیگران منتقل کرده است ارزش گذاری و سنجیده می شود.

ایشان با تاکید بر بالا بودن سطح علمی اساتید در دانشگاه خاطرنشان کرد: نیاز است دانش تولید شده در دانشگاه، در حوزه صنعت مورد استفاده قرار گیرد و شاهد ارتباط هرچه بیشتر علم و صنعت در جامعه باشیم.

گفتنی است: در این مراسم مهندس حسن عباسی، عضو هیأت علمی بازنشسته و خانم شیرین بیک مهاجر کارمند بازنشسته دانشگاه نیز به بیان خاطرات خود در طول خدمت پرداختند.

لازم به ذکر است: در پایان از دیوارنگاره آموزشگاه عالی در دانشگاه رونمایی و حاضرین در مراسم، تمبر یادبود شصت وچهار سالگی دانشگاه را امضا کردند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .