عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از بافت تاریخی گرگان

با همراهی استاندار گلستان صورت گرفت؛

بازدید دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از بافت تاریخی گرگان

 دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در بافت تاریخی گرگان از بناهای شاخص آن بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، این بازدید امروز شنبه 19 مهرماه 99 توسط دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و با همراهی دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان، احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، مهدی غفاری رئیس پارک علم و فناوری گلستان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی صورت گرفت.
دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این بازدید گفت: اقدامات بسیار خوبی در جهت حفظ و احیای بافت تاریخی و بناهای بسیار زیبای آن صورت گرفته است.
او تصریح کرد: همکاری بسیار خوب اداره کل میراث فرهنگی استان، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان اقدامی بسیار ارزشمند و بین دستگاهی در جهت احیای بناهای تاریخی بوده است.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در جهت احیای بناهای تاریخی با توجه به تغییر کاربری آن به واحدهای اقامتی و پذیرایی ایده بسیار جالبی بوده است.
احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان نیز در حاشیه این بازدید گفت: بافت تاریخی گرگان(استرآباد) به عنوان اولین بافت تاریخی در فهرست آثار ملی کشور با شماره 41 به ثبت رسیده است.
او خاطرنشان کرد: در حال حاضر 9 بنای تاریخی در بافت تاریخی گرگان با همکاری بخش خصوصی در حال مرمت و احیا است.
تجری بیان کرد: صنایع دستی یکی از موضوعاتی که باید در بافت تاریخی گرگان مورد توجه قرار گیرد در این راستا امروز با حضور دکترستاری و استاندار گلستان تفاهم نام ای چهارجانبه برای ایجاد مرکز خلاق صنایع دستی در خانه تقوی به امضا خواهد رسید.

بازدید دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از بافت تاریخی گرگان

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .