عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انعقاد تفاهمنامه ایجاد و راه‌اندازی مرکز صنایع خلاق و نوآور در گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان خبر داد؛

انعقاد تفاهمنامه ایجاد و راه‌اندازی مرکز صنایع خلاق و نوآور در گلستان

انعقاد تفاهمنامه ایجاد و راه‌اندازی مرکز صنایع خلاق و نوآور در گلستان

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد و راه‌اندازی  مرکز صنایع خلاق و نوآور در بافت تاریخی گرگان با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در گرگان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری شنبه 19 مهرماه 99 در نشست انعقاد این تفاهم‌نامه با اعلام این خبر گفت: این تفاهم‌نامه فی‌مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری استان گلستان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  استان گلستان و شرکت گردشگری تجارت پارسیان زمین به امضا رسید.
او خاطرنشان کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز صنایع خلاق و نوآور در خانه تقوی بافت تاریخی گرگان در راستای جذب شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق و نوآور است.
تجری بیان کرد: مراکز نوآوری با ایده جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد ایجادشده‌اند و به دنبال عرضه یک محصول به بازار هستند، البته محصولی که بر مبنای دانش و پژوهش ساخته‌شده باشد.
او گفت: هدف از تأسیس این مراکز ایجاد اکوسیستم نوآوری با حضور استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، فروشندگان و مؤسسات دانشگاهی است که این قطب‌های نوآوری را ایجاد می‌کند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه با اشاره به ظرفیت عظیم صنایع‌دستی تولیدی در سراسر استان، ایجاد یک مرکز نوآوری خلاق در این حوزه را امری ضروری عنوان کرد و گفت: می‌توان با ایجاد این مرکز خلاق صنایع‌دستی در بافت‌ تاریخی گرگان، زمینه شناسایی و جذب هنرمندانی که دارای فکر خلاق و نوآوری در این زمینه هستند را فراهم کنیم.
نشست امضای این تفاهم‌نامه با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور، دکتر هادی حق‌شناس استاندار گلستان، غلامرضا منتظری و رمضان علی سنگدوینی نمایندگان مردم شریف گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مهدی غفاری رئیس پارک علم و فناوری گلستان و جمعی از مدیران و مسئولین استانی در استانداری گلستان برگزار شد.

 

 

انعقاد تفاهمنامه ایجاد و راه‌اندازی مرکز صنایع خلاق و نوآور در گلستان


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .