عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » «صدای سخن عشق» در گلستان پیچید

به‌مناسبت بزرگداشت روز حافظ و با همکاری کانون پرورش فکری فارس انجام شد؛

«صدای سخن عشق» در گلستان پیچید

«صدای سخن عشق» در گلستان پیچید
 همزمان با بیستم مهرماه مصادف با روز بزرگ‌‎داشت حافظ شیرازی، مهمانی مجازی با حضور مدیرکل کانون، کارشناسان و اعضای انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری گلستان و فارس انجام شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، محبوبه رجب نسب، مدیرکل کانون گلستان در ابتدای این برنامه ضمن خیر مقدم، بزرگداشت روز حافظ را به همه حاضرین و اهالی فرهنگ، شعر و ادب تبریک گفت.
وی همچنین با خواندن شعری از این شاعر بزرگ و نامی، او را در حکمت، فلسفه، ادبیات و ... شخصیتی بزرگ دانست.
این مقام مسوول فرهنگی در ادامه بیان داشت: شعر، فکر و اندیشه حافظ فقط متعلق به ایران نبوده بلکه او شاعری جهانی است و پیام‌هایی که در شعر حافظ دیده می‌شود پیامی بزرگ برای همه انسان‌ها است.
در این برنامه سعیدرضا کامرانی، سرپرست کانون پرورش فکری استان فارس هم با قدردانی از کارشناسان دو استان بابت برنامه‌ریزی این برنامه مشترک، غزلیاتی از حافظ را برای حاضرین به اشتراک گذاشت.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل ماندگاری حافظ در اذهان جهانیان، اخلاقی بودن و نگاه به مقام والای انسان واقعی است، اظهار داشت: بهره گیری حافظ از استعداد و ذوق خارق العاده او در استفاده از صنایع لفظی و معنوی، شعرش را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرده است.
انسیه موسویان مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور نیز با حضور در این برنامه، به شعرخوانی از اشعار حافظ پرداخت و از کارشناسان دو استان به جهت هماهنگی این نشست مجازی تشکر کرد.
وی همچنین شعرخوانی یکی از اشعار کتاب خود را نیز برای حاضرین انجام داد.
حضور مجازی در آرامگاه حافظ، نیت کردن اعضا حاضر در جلسه و تفالی با دیوان حافظ، شعر خوانی و حافظ‌خوانی اعضای نوجوان انجمن‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون استان‌های گلستان و فارس از اشعار حافظ، معرفی شخصیت، پخش کلیپ تصویری از حافظ‌خوانی اعضای کودک و نوجوان، قرائت یک غزل از آثار اعضا و ... از دیگر برنامه‌های این مهمانی مجازی بود.
در تقویم ایران، بیستم مهرماه، روز بزرگداشت حافظ شیرازی نام‌گذاری شده است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .