عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استانداردسازی 50 جایگاه CNG در استان گلستان


استانداردسازی 50 جایگاه CNG در استان گلستان

استانداردسازی 50 جایگاه CNG در استان گلستان

 رئیس اداره اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد گلستان از استاندارد سازی 50 جایگاهCNG  در استان گلستان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد، محمدجابر صفایی گفت: با توجه به فشار بالای گاز در جایگاه­های CNG که امکان بالقوه­ای برای ایجاد خطر و حادثه دارد و بالتبع به منظور حصول اطمینان از ایمن بودن بهره برداری از این جایگاه ها، بازرسی از آن ها ضرورت دارد.
صفایی در ادامه گفت: در این فرآیند ابتدا گاز از شبکه گازرسانی وارد سیستم خشک­کن می­شود تا رطوبت آن گرفته شود، سپس در معمولاً 3 مرحله توسط کمپرسور، فشرده شده و پس از ذخیره­سازی در مخازن ذخیره سوخت، گاز از طریق دیسپنسرها به درون مخزن خودروها هدایت می­شود.
وی ضمن اشاره به حداقل یک نوبت بازرسی تمام جایگاه های CNG، گفت: در استان گلستان 57 جایگاه وجود دارد و از آنجا که برخی از جایگاه­ها دارای دو مجموعه تجهیز هستند، تعداد کل تجهیزات موجود در جایگاه­های استان 64 تجهیز می­باشد که در حال حاضر 2 تجهیز غیر فعالند. 
به گفته صفایی از میان 62 تجهیز فعال، 54 تجهیز موفق به اخذ تأییدیه ایمنی شده­اند و مالکان 8 تجهیز نیز در حال اخذ تأییدیه هستند. 
رئیس اداره اندازه شناسی استاندارد گلستان با بیان اینکه: نواقص بازرسی به 3 دسته پرخطر، خطر متوسط و کم خطر تقسیم می­شوند، گفت: مطابق آیین نامه تأمین ایمنی جایگاه­های عرضه سوخت، مصوب هیات وزیران، چنان چه جایگاهی دارای نقص پر خطر باشد، بلافاصله انشعاب گاز جایگاه باید توسط شرکت گاز استان قطع شود.
به گفته صفایی، در سال جاری و پس از انجام بازرسی توسط اداره کل استاندارد، مجموعاً مشخصات حدود 50 جایگاه جهت قطع گاز به شرکت گاز استان ارسال و گاز جایگاه­های دارای نقص پرخطر تا رفع کامل نواقص و اخذ تأییدیه ایمنی قطع شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .