عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شروع عملیات اجرائی احداث و تکمیل شبکه آبیاری شبکه قره سو زرین گل وسازه های مربوطه

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه های صنعت آب استان عنوان کرد:

شروع عملیات اجرائی احداث و تکمیل شبکه آبیاری شبکه قره سو زرین گل وسازه های مربوطه

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه های صنعت آب استان در شهرستان علی آباد کتول که در راستای پویش الف. ب. ایران با حضور معاون وزیر نیرو برگزارشد، اظهار کرد: در شبکه قره سو زرین گل بیش از 10 سال است تلاش می شود که این شبکه را به سرانجام برسانیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی اظهار کرد: تلاش های بسیاری برای گرفتن وام از بانک توسعه اسلامی صورت گرفت. مجموعا 92 میلیون یورو وام گرفته شد. مراسم کلنگ زنی امروز، احداث و تکمیل شبکه آبیاری شبکه قره سو زرین گل وسازه های مربوطه هست که بخش عمده از این طرح به شمار می رود.
وی افزود: 84 کیلومتر کانال های آبیاری، 122 کیلومتر کانال های زهکشی، 293 کیلومتر خطوط پلی اتیلن برای آبیاری تحت فشار و..... طی مدت 4 سال در این شبکه احداث می شود.
مهندس حسینی بیان کرد: در این شبکه 14 هزار هکتاری در حال حاضر 40 هزارتن محصول برداشت می شود و پس از اجرای شبکه، به 98 هزار تن محصول می رسیم. درآمد خالص حاصل زراعت این شبکه در حال حاضر 62 میلیارد تومان است و بعد از اتمام طرح به 124 میلیارد تومان افزایش می رسد. 280 شغل مستقیم و 500 شغل غیر مستقیم در زمینه زراعت، در این قسمت شاهد خواهیم بود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه، در خصوص افتتاح لایروبی های پس از سیل گفت: بعد از سیل 98 خرابی هایی علاوه بر شهرها و روستاها برای تاسیسات آبی و رودخانه های استان وتاسیسات هیدرومتری پیش آمد. که با اختصاص 80 میلیارد تومانی که در اختیار ما قرار گرفته بود 228 کیلومتر رودخانه در 70 بازه منعقد گردید.
مهندس حسینی افزود: حدود 6 میلیون متر مکعب از رسوباتی که در سیل و قبل سیل وارد رودخانه ها شده بود از رودخانه ها خارج کنیم و رودخانه ها باز وهدایت آب تسریع شد.
وی بیان کرد:42 سازه آبی اعم از سدهای انحرافی، ایستگاه های پمپاژ دچار مشکل شده بود که آن ها نیز با 58 قرارداد ترمیم و 13 سازه آب سنجی نیز در قالب 9 قرارداد پیمانکاری مرمت گردید و امروز روز پایان عملیات اجرائی این ها هست.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .