عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 74 دفتر پیشخوان در گلستان راه اندازی شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان:

74 دفتر پیشخوان در گلستان راه اندازی شد

 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان از راه اندازی 74 دفتر پیشخوان شهری و روستایی در یک سال اخیر در گلستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ محمد احمدی با اعلام این خبر افزود: دفاتر پیشخوان خدمات دولت؛ دفاتری هستند که توسط بخش خصوصی اداره می شوند و وظیفه اصلی آنها ارائه خدمات الکترونیک به مردم است و کلیه دستگاه‌ های اجرایی دولتی موظفند خدمات شناسه دار خود را از طریق این دفاتر به مردم ارائه کنند.
وی اضافه کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا، نقش دفاتر پیشخوان خدمات دولت از هر زمان دیگری برجسته تر شد که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در ایجاد زیرساخت های توسعه دولت الکترونیک، دفاتر توانستند خدمات غیرحضوری ادارات را به مردم ارائه کنند.
رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به تصویب آئین نامه جدید تاسیس دفاتر پیشخوان خدمات دولت اظهار داشت: با ابلاغ آئین نامه جدید دفاتر سهولت دسترسی به خدمات دفاتر بیش از پیش فراهم شده است.
وی اظهار کرد: از اجرای آئین نامه جدید دفاتر تا به حال 21 پروانه شهری و 54 پروانه روستایی صادر شده است که در حال ارائه خدمات به مردم استان می باشند و علاوه بر آن 94 دفتر شهری مجوز خود را تمدید، 21 مورد جابجایی دفتر و 20 مورد نیز تغییرنام ثبت شده است
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان اضافه کرد: تاکنون جلسات متعددی در جهت واگذاری خدمات دستگاههای اجرائی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت برگزار شده است که دستاورد آن واگذاری خدمات شرکت گاز، اوقاف و امور خیریه و ... است.
وی با اشاره به لزوم توسعه خدمات دفاتر پیشخوان گفت: از مزیت های مهمی که با افزایش این دفاتر برای مردم  به وقوع می پیوندد می توان به گسترش عدالت اجتماعی، کاهش بوروکراسی اداری، راه‌اندازی دولت الکترونیک، کاهش فاصله مراکز خدمت با مخاطبین، افزایش کانال های ارتباطی بین دولت و مردم، کارآفرینی و اشتغال‌ زایی برای بخش خصوصی اشاره کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان تسهیل فرایندهای کاری دفاتر پیشخوان خدمات دولت و افزایش خدمات الکترونیکی این دفاتر را مهمترین عامل جهت ایجاد دولت الکترونیکی اعلام کرد و گفت: دفاتر پیشخوان دولت وظیفه ارائه خدمات الکترونیکی دولت را برعهده دارند و با کاهش فرایندهای پیچیده در ارائه مجوزهای لازم و افزایش خدمات این دفاتر بخوبی می توان زمینه را برای توسعه دولت الکترونیکی در استان مهیا کرد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .