عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برنامه های استان گلستان در هفته ی کتاب تشریح شد

با اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان؛

برنامه های استان گلستان در هفته ی کتاب تشریح شد

برنامه های استان گلستان در هفته ی کتاب تشریح شد

 عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، برنامه های پیش بینی شده آن اداره کل ویژه هفته کتاب سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی که از 24 تا 30 آبان ماه با شعار «دانایی، مانایی» همزمان با سراسر کشور در استان گلستان نیز برپا می شود، گفت: بازدید از انتشارات دانشگاه گلستان، واژگان سیرنگ و کتابخانه عمومی موسسه میرداماد و برپایی آیین تجلیل از فعالان و خادمان نشر به میزبانی استانداری گلستان از برنامه های پیش بینی شده است.

وی افزود: رونمایی از کتاب های حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و برپایی پویش های «کتاب خوانی» و «کتاب بسازیم» و نیز برپایی کارگاه «چطور کتاب بنویسم و چطور کتاب چاپ کنم» زیر نظر «حسین یاقوتی» نویسنده و مدیر انتشارات یاقوت سرخ و نیز برنامه «مادران قصه گو» در فضای مجازی برنامه ریزی شده است.

کشمیری ادامه داد: همچنین هر شب یک کتاب از یک نویسنده ی گلستانی در فضای مجازی معرفی خواهد شد و نیزدر این بازه ی زمانی، اپلیکیشن کتاب خوانی معرفی و رونمایی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، افزود: برپایی کارگاه آموزشی «چگونه کتابخوان حرفه ای پرورش دهیم» و دیدار با اعضای انجمن نویسندگان هوران و نیز نویسندگان گلستان در برنامه های پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در شهرستان های تابعه استان، گفت: آیین رونمایی از کتاب «از نوری تا حاج قاسم» و «همچو آفتاب از آسمان» به قلم «سمیه مقصودی» در فضای مجازی برگزار می شود.

کشمیری ضمن قدردانی از تلاش مدافعان سلامت از زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: برنامه ای را با عنوان «کتاب و مدافعان سلامت» پیش بینی کرده ایم و بناست به رسم تکریم به کادر درمان کتاب هدیه دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به برپایی طرح پاییزه کتاب 99 با مشارکت کتاب فروشی های استان همزمان با برپایی هفته کتاب، اظهار کرد: برپایی مسابقه کتاب خوانی در شبکه شاد با همکاری آموزش و پرورش، دیدار با نویسندگان پیشکسوت، اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی نیز برنامه ریزی و پیش بینی شده است.

عادله کشمیری در پایان، گفت: در صورت امکان و موافقت ستاد استانی کرونا و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، سنت حسنه ی کتاب گردی را در راستای تقدیر از کتاب فروشان برپا خواهیم داشت.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .