عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توسعه روستایی از مزایای رونق گردشگری کشاورزی در گلستان خواهد بود

معاون گردشگری استان:

توسعه روستایی از مزایای رونق گردشگری کشاورزی در گلستان خواهد بود

توسعه روستایی از مزایای رونق گردشگری کشاورزی در گلستان خواهد بود

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: کمک به حفظ کاربری کشاورزی، رونق اقتصاد خانوارها و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش گردشگری و توسعه روستاها ازجمله مزایای اجرای گردشگری کشاورزی در گلستان خواهد بود.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، یاسر قندهاری در مصاحبه با خبرنگاران گفت: گردشگری کشاورزی یکی از جنبه‌های مغفول‌مانده رونق توریسم گلستان است که به دلیل برخورداری این استان از اقلیم مناسب، زمین‌های مستعد، وجود بخشی از سواحل دریای خزر و ظرفیت تولید ۹۲ گونه محصول کشاورزی می‌تواند به یکی از راهکارهای مؤثر افزایش درآمد فعالان بخش کشاورزی و گردشگری این خطه شمالی تبدیل شود.
او خاطرنشان کرد: صدور نخستین مجوز مزرعه گردشگری کشور در گرگان و بهره‌برداری رسمی از آن در مهر امسال، فصل جدیدی از سرمایه‌گذاری گردشگری کشاورزی را در گلستان گشود.
قندهاری بیان کرد: این مزرعه به‌مساحت پنج هکتار شامل بخش‌های پرورش تمشک، توت‌فرنگی، سبزی‌ و صیفی‌جات، نگهداری حیوانات و فضای آموزش کشاورزی است که بخش عمده کاشت، داشت و برداشت محصول در این مزرعه بر اساس الگوی کار داوطلبانه توسط گردشگران انجام می‌شود.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اضافه کرد: این استان دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد رونق گردشگری و ترکیب آن با بخش‌های گوناگون مانند کشاورزی است.
او گفت: در حال حاضر ۱۵ نفر متقاضی ایجاد گردشگری کشاورزی در گلستان هستند که راه‌اندازی این واحدها در بخش‌های زراعت، باغبانی، دام‌پروری، شیلات و آبزیان می‌تواند موجب تحول در بخش گردشگری و کمک به رونق بیشتر کشاورزی استان شود.
 
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .