عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توقیف کالاهای غیر استاندارد فروشگاههای مجازی در گلستان


توقیف کالاهای غیر استاندارد فروشگاههای مجازی در گلستان

 رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبد کاووس گفت: در گشت مشترک استاندارد با پلیس اماکن انتظامی شهرستان گنبدکاووس، حدود 400 قلم کالای غیراستاندارد عرضه شده در فروشگاههای مجازی، به ارزش تقریبی یک میلیارد و 450 میلیون ریال، کشف و توقیف شد.

 محسن خسروی با اشاره به این مطلب که: در سال‌های اخیر به ویژه با شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی افزایش یافته است؛ افزود: تنوع عرضه کالا در این فروشگاه‌ها، افزایش توجه عموم به خرید اینترنتی و عدم نظارت مکفی بر عملکرد این فروشگاهها، متاسفانه زمینه را برای بهره برداری برخی افراد سودجو فراهم کرده است.
 وی خاطرنشان کرد: مشتریان و مخاطبان این فروشگاه‌ها باید علاوه بر نماد اعتماد تجارت الکترونیک و درگاه‌های پرداخت، به اصالت نشان استاندارد و کیفیت کالاهای عرضه شده نیز توجه کنند.
خسروی با بیان اینکه اداره استاندارد در راستای کنترل کیفیت کالاهای عرضه شده در بازار، بر تمامی مراکز عرضه مستقر در شهرستان  نظارت خواهد داشت؛ گفت: فروشگاه‌های اینترنتی نیز مانند دیگر فروشگاه‌ها، زیرذره‌بین استاندارد است و محصولات عرضه شده در آنها، از لحاظ دارا بودن نشان استاندارد، پایش و نظارت می‌شود.
 رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبد در خاتمه یادآور شد: شهروندان گلستانی می توانند با ارسال کد ده رقمی مندرج در زیر نشان استاندارد کالاها به سامانه پیامکی 10001517، به صورت رایگان از اصالت علامت استاندارد روی محصول اطمینان حاصل نمایند و چنان چه موردی در اصالت این نشان وجود داشت، با ارسال پیامک به سامانه 30001517 یا تماس با سامانه تلفنی 1517، ضمن ذکر نام و محل توزیع کالا، به جمع آوری این محصولات از سطح بازار، یاری و از به خطر افتادن سلامت و ایمنی شهروندان جلوگیری نمایند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .