عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مجتمع نوآوری دانشگاه یک شهرک تولیدی و کارآفرینی برای دانشجویان و جوانان علاقمند است

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان:

مجتمع نوآوری دانشگاه یک شهرک تولیدی و کارآفرینی برای دانشجویان و جوانان علاقمند است

مجتمع نوآوری دانشگاه یک شهرک تولیدی و کارآفرینی برای دانشجویان و جوانان علاقمند است

 مهندس سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آقلا در مجلس شورای اسلامی، از پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بازدید کرد.

 

در این بازدید دکتر نجفی‌نژاد رئیس دانشگاه، به همراه مهندس صفریان مدیر دفتر طرح‌های عمرانی، دکتر شریف‌زاده مدیر کارآفرینی، دکتر مفتاح معاون مالی، اداری و توسعه منابع و دکتر فروزه مدیر فرهنگی توضیحاتی درخصوص پروژ‌ه‌های عمرانی و فعالیت ها و دستاوردهای علمی، پژوهشی، فرهنگی و کارآفرینی دانشگاه ارائه کردند.

همچنین تعدادی از دانشجویان کارآفرین دانشگاه نیز به معرفی فعالیت‌های کارآفرینی خود پرداختند.

 دکتر نجفی‌نژاد در این بازدید با اشاره به کمبودهایی که در فضای آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی پردیس در سال‌ ۱۳۹۲ وجود داشت گفت: با تلاش و همکاری مجموعه دانشگاه توانستیم در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار متر مربع فضای آموزشی را احداث کرده و به بهره‌برداری برسانیم و این مجموعه را به عنوان یک شهرک تولیدی و کارآفرینی دانش بنیان برای دانشجویان و جوانان علاقمند و دارای طرح های نوآورانه که به دنبال فعالیت تولیدی هستند فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی افزود: بیشترین شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در مراکز رشد سطح استان در دانشگاه ما فعالیت دارند و برنامه ما این است که راه تولید دانش‌بنیان را از درون دانشگاه بوجود بیاوریم و این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی در سطح کشور و با داشتن زیرساخت‌های مناسب و تجربه علمی کسب شده، این پتانسیل و توانایی را دارد تا اولین پارک علم و فناوری تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی در آن تشکیل شود.

مهندس سنگدوینی پس از بازدید پروژه‌های عمرانی پردیس بویژه مجتمع نوآوری گفت: ساخت این مجموعه، ابتکاری نو در جهت توسعه علمی و کارآفرینی استان است.

وی افزود: چشم‌انداز دانشگاه برای دانشجویان، تولید اشتغال و درآمدزایی برای آنها خواهد بود و این دانشگاه همه امکانات را برای آنها آماده کرده تا بتوانند آینده مناسبی را برای خود بوجود آورند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجمع نمایندگان استان تلاش خواهیم کرد تا در این دانشگاه شرایط بوجود آمدن یک پارک علم و فناوری تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی را فراهم کنیم تا با ایجاد آن راه رسیدن به توسعه علمی را بوجود آورده و تولید اشتغال در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی را رقم بزنیم.

مهندس سنگدوینی درپایان تأکیدکرد: فعالیتهای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، عمل به منویات مقام معظم رهبری و تکیه بر دانش بومی است.

شایان ذکر است: مجتمع نوآوری، دانشکده جنگل، گلخانه، بوستان امید، بوستان طبیعیت‌، بوستان کسب و کار دانشجویی، آزمایشگاه تحقیقات آب و رسوب، مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری صنایع غذایی، مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری صنایع مبلمان و فرآورده‌های چندسازه چوبی، مجتمع نوآفرینی دانشجویی و مجموعه ورزشی آفتاب از جمله پروژه‌های دانشگاه بودند که در این برنامه مورد بازدید قرار گرفتند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .