عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه برنامه‌ریزی برگزاری مجازی جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در استان گلستان


جلسه برنامه‌ریزی برگزاری مجازی جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در استان گلستان

جلسه برنامه‌ریزی برگزاری مجازی جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در استان گلستان

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا و در راستای اهمیت جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام، این جشنواره در سال جاری به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری در جلسه برنامه‌ریزی برای برگزاری مجازی جشنواره اقوام، گفت: جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام به‌عنوان یک برند و برنامه فاخر فرهنگی استان گلستان در سطح ملی و بین‌المللی مطرح است.
او بیان کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا و در راستای اهمیت جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام، این جشنواره در سال جاری به‌صورت مجازی و با تأکید بر تولید محتوا از برنامه‌های اجرایی ادوار گذشته این جشنواره برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: تولید محتوای مناسب در انواع مختلف، برگزاری نمایشگاه مجازی، برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی مرتبط، برگزاری مسابقات آنلاین ازجمله برنامه‌های این دوره از جشنواره است.
او با اعلام این‌که پوستر جدید جشنواره اقوام به‌زودی طراحی و رونمایی خواهد شد، گفت: کارگاه‌های فضای مجازی که در زمان شیوع کرونا ویروس شکل‌گرفته فرصت و ظرفیت بسیار خوبی است و حتماً از آن در این دوره از جشنواره استفاده خواهد شد.
تجری تصریح کرد: با شکل‌گیری کارگروه فضای مجازی گردشگری استان گلستان باید از ظرفیت این کارگروه و کمیته‌های تخصصی آن در این دوره از جشنواره استفاده شود.
جشنواره فرهنگ اقوام در گلستان نخستین بار در سال 1384 برگزار و پس‌ازآن در تقویم مناسبت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سابق به نام استان گلستان ثبت و درج شد و با توجه به استقبال بی‌سابقه مردم و مسئولین تاکنون در سیزده دوره برگزارشده است.
این جشنواره در این ادوار با حضور مهمانان خارجی، سفرا و کارداران کشورهای مختلف، خبرنگاران داخلی و خارجی در بخش‌هایی نظیر حضور و معرفی فرهنگ‌های مختلف ایران‌زمین و اجرای برنامه‌های بومی محلی شامل موسیقی آیینی اقوام، سرودهای فولکلوریک، آداب‌ورسوم، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات، ایجاد سیاه‌چادر عشایر و اقوام، برپایی سازه‌های سنتی روستایی، برگزاری مسابقات و برنامه‌های علمی برگزار شد.
جلسه برنامه‌ریزی برگزاری مجازی جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در استان گلستان

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .