عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تعیین مسئولین کمیته‌های اجرایی جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گلستان


تعیین مسئولین کمیته‌های اجرایی جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گلستان

تعیین مسئولین کمیته‌های اجرایی جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گلستان

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از تعیین مسئولین کمیته‌های اجرایی جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در دومین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری مجازی این جشنواره خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، یاسر قندهاری در این جلسه گفت: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا و به دلیل اهمیت این جشنواره، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در سال جاری به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.
او خاطرنشان کرد: در جشنواره سال جاری تاکید بر تولید محتوا در انواع مختلف از برنامه‌های اجرایی ادوار گذشته این جشنواره و همچنین اجرای برنامه‌هایی چون برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی مجازی، برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی مرتبط، برگزاری مسابقات آنلاین است.
قندهاری افزود: ابلاغ احکام و شرح وظایف کمیته‌های جشنواره، پیگیری حضور سفرای کشورهای مختلف به صورت مجازی در افتتاحیه جشنواره، پیگیری نحوه ارزیابی و نظرسنجی بازدید کنندگان جشنواره، تهیه و پیشنهاد شاکله اصلی برگزاری جشنواره اقوام در فضای مجازی و پیگیری پوشش کامل جشنواره سال جاری توسط مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی و ادارات کل استان‌های سراسر کشور و فعالین حوزه مجازی از جمله مصوبات و تصمیمات این جلسه بود.
جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان با توجه به استقبال بی‌سابقه مردم و مسئولین تاکنون در سیزده دوره با حضور مهمانان خارجی، سفرا و کارداران کشورهای مختلف، خبرنگاران داخلی و خارجی در بخش‌هایی نظیر حضور و معرفی فرهنگ‌های مختلف ایران زمین و اجرای برنامه‌های بومی محلی شامل موسیقی آیینی اقوام، سرودهای فولکلوریک، آداب و رسوم، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات، ایجاد سیاه‌چادر عشایر و اقوام، برپایی سازه‌های سنتی روستایی، برگزاری مسابقات و برنامه‌های علمی برگزار شده است.
دومین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری مجازی جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان با حضور احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان و اعضای کمیته‌های برگزاری این جشنواره برگزار شد.

تعیین مسئولین کمیته‌های اجرایی جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گلستان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .