عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ضعف پوشش اینترنت روستایی تا پایان سال مرتفع می شود

مدیرکل ICT گلستان در پاسخ به مشکلات ضعف پوشش اینترنت در روستای زاو پائین و زاو بالا:

ضعف پوشش اینترنت روستایی تا پایان سال مرتفع می شود

  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان با تایید مشکل اهالی روستاهای زاو پائین و زاو بالا، از تلاش برای تقویت و ایجاد دسترسی روستای مذکور تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ محمد احمدی در پاسخ به مشکل ضعف پوشش اینترنت روستاهای زاو پائین و زاو بالا گفت: در حال حاضر با مکاتبات و پیگیری های انجام شده در حال تامین سایت های تلفن همراه برای روستاهای فاقد ارتباط از جمله روستاهای زاو پائین و زاو بالا هستیم تا بتوانیم پوشش صد در صدی اینترنت را در استان جشن بگیریم که متاسفانه با مشکلات حاصل از تحریم ها، روند ایجاد و توسعه شبکه پهن باند با مشکلاتی روبرو شده است.
وی در خصوص وضعیت دسترسی روستائیان به اینترنت پرسرعت گفت: در حال حاضر تعداد 879 روستا از 932 روستای بالای 20خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند و روستاییان محترم می توانند با استفاده از هر یک از سیم کارت های همراه اول، ایرانسل، های وب و یا تلفن ثابت از خدمات آن بهره مند شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اضافه کرد: گلستان به عنوان استان پیشرو درکشور، جایگاه مناسبی در توسعه و تکمیل پوشش ارتباطی دارد به طوری که با وجود اکثریت جمعیت روستایی به شهری توانسته علاوه بر ایجاد پوشش صد در صدی صوت، دسترسی بیش از 90 درصد روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات را فراهم کند و با برنامه ریزی های انجام شده امید می رود تا پایان سال جاری پوشش اینترنت استان به صد در صد برسد.
وی همچنین با اشاره به اتصال 100 درصدی مدارس روستایی و شهری استان به شبکه ملی اطلاعات گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان با همکاری اپراتورهای ارتباطی توانست در شش ماهه ابتدای سال تمامی مدارس استان را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند که نشان از تلاش مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای ارتقاء دسترسی عمومی به شاخص های فاوا دارد.
بر اساس این گزارش، 20 آذرماه اهالی روستاهای زاو بالا و زاو پائین طی گزارشی از ضعف پوشش ارتباطی و مشکلات دسترسی دانش آموزان به اینترنت منتشر کرده بودند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .