عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فراخوان ارسال عکس و فیلم از برگزاری سیزده دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گلستان


فراخوان ارسال عکس و فیلم از برگزاری سیزده دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گلستان

فراخوان ارسال عکس و فیلم از برگزاری سیزده دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گلستان

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: این اداره‌کل با همکاری انجمن سینمای جوانان و انجمن عکاسان استان فراخوان ارسال فیلم و عکس از سیزده دوره گذشته جشنواره اقوام باهدف استفاده در تولید محتوا برای برگزاری مجازی چهاردهمین دوره این جشنواره در سال جاری را منتشر کرد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری شنبه 6 دی‌ماه 99 با اعلام این خبر گفت: باتوجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا و به‌دلیل اهمیت جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام، این جشنواره در سال‌‎جاری به‌صورت مجازی با تاکید بر تولید محتوا از برنامه‌های اجرایی ادوار گذشته برگزار خواهد شد.
او اضافه کرد: از این‌رو اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با همکاری انجمن سینمای جوانان و انجمن عکاسان استان فراخوانی برای ارسال فیلم و عکس از نحوه برپایی و آماده‌سازی جشنواره، اجرای موسیقی‌های سنتی و آیینی اقوام، صنایع‌دستی و سوغات، اجرای مراسم سنتی و آیینی اقوام، طبخ غذاهای سنتی، سازه‌های سنتی و پوشش و لباس سنتی اقوام از سیزده دوره گذشته جشنواره اقوام منتشر کرده است.
تجری خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان و فعالان حوزه تولید محتوا و فضای مجازی می‌توانند فیلم و عکس تولیدی خود را از دوره‌های گذشته جشنواره اقوام حداکثر تا تاریخ 26 دی‌ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره اقوام ارسال کنند.
او بیان کرد: در این فراخوان به سه اثر برگزیده در بخش فیلم جایزه نقدی 5 الی 15 میلیون ریالی و به سه اثر برگزیده در بخش عکس جایزه نقدی 3 الی 10 میلیون ریالی اهدا خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از نحوه ارسال آثار، ویژگی آثار ارسالی، مقررات شرکت در این فراخوان و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره‌کل به آدرس www.golestanchto.ir مراجعه کنند.
گفتنی است؛ جشنواره فرهنگ اقوام در استان گلستان تاکنون در سیزده دوره با حضور مهمانان خارجی، سفرا و کارداران کشورهای مختلف، خبرنگاران داخلی و خارجی در بخش‌هایی نظیر حضور و معرفی فرهنگ‌های مختلف ایران زمین و اجرای برنامه‌های بومی محلی شامل موسیقی آیینی اقوام، سرودهای فولکلوریک،آداب و رسوم، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات، ایجاد سیاه چادر عشایر و اقوام، برپایی سازه‌های سنتی روستایی، برگزاری مسابقات و برنامه‌های علمی برگزار شده است و در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

فراخوان ارسال عکس و فیلم از برگزاری سیزده دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گلستان


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .