عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تفاهم نامه همکاری شهرداری گرگان با میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گلستان


تفاهم نامه همکاری شهرداری گرگان با میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گلستان

 تفاهم نامه همکاری بین دستگاه های شهرداری گرگان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان منعقد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری گرگان، عبدالرضا دادبود در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص انعقاد تفاهم نامه با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: خروجی این تفاهنامه در راستای مضاعف شدن هم راستایی همکاری های بین مجموعه شهرداری و میراث فرهنگی برای برداشتن قدم های محکم تر خواهد بود.
دادبود افزود: برای همکاری و مشارکت با میراث فرهنگی در تمامی مواردی که پیشتر مذاکره کرده بودیم آمادگی خود را اعلام کرده ایم. البته در موضوع مربوط به صندوق کارآفرینی امید با مشکلات مقرراتی مواجه هستیم و فعلا برای ما امکانپذیر نیست اما در سایر موارد آمادگی همکاری لازم را داریم.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای احیای بافت تاریخی گرگان گفت: دو سال پیش محدوده ناحیه بافت تاریخی را مشخص کرده بودیم اما بنا به ایجاد تغییرات در آن محدوده، نقشه ها در شورای شهر آن مقطع به تایید نرسید و مقرر شد بررسی مجدد صورت بگیرد.
شهردار گرگان با بیان اینکه پس از آن تغییراتی در ایجاد نواحی بافت تاریخی به وجود آمد، خاطرنشان کرد: بر همین اساس، ایجاد ناحیه مستقل در کنار سه منطقه را در دستور کار قرار داده ایم.
دادبود در خصوص صدور پروانه مرمت اظهار داشت: آنچه که نیاز است در چارچوب ضوابط شهرداری لحاظ شود را ما پیگیری خواهیم کرد و از این پس در صدور پروانه های مرمت مربوط به خانه های تاریخی و یا تعمیراتی مشخصات مدنظر مربوط به حوزه میراث را نیز خواهیم گنجاند.
دادبود در پایان گفت: امیدوارم مجموعه این اقدامات و اتفاقات مثبت و رو به جلو باشد و به حوزه¬ های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حوزه های اقتصادی و اجتماعی شهر گرگان کمک کند.
 لازم به ذکر است، بر اساس این تفاهمنامه خانه تاریخی «میرشهیدی» به عنوان بازارچه صنایع دستی طی بازه زمانی مشخص در اختیار شهرداری گرگان قرار گرفت و در سوی دیگر شهرداری متعهد شد اعتبارات مربوط به کاوش در محله چهارشنبه ای را تامین کند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شهرداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .