عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سد آقدکش 175 مترمکعب در ثانیه از سیلاب را در بالادست شهرستان آق قلا از رودخانه گرگانرود منحرف می کند

در بازدید مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از سد در حال ساخت آقدکش عنوان شد:

سد آقدکش 175 مترمکعب در ثانیه از سیلاب را در بالادست شهرستان آق قلا از رودخانه گرگانرود منحرف می کند

سد آقدکش 175 مترمکعب در ثانیه از سیلاب را در بالادست شهرستان آق قلا از رودخانه گرگانرود منحرف می کند

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان، به همراه معاون طرح و توسعه شرکت و سرپرست گروه توسعه سدها و مدیریت سیلاب شرکت آب منطقه ای گلستان از سد در حال ساخت آقدکش درشهرستان آق قلا بازدید کردند. 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سرپرست گروه توسعه سدها و مدیریت سیلاب شرکت آب منطقه ای گلستان در این بازدید که مشاور و پیمانکار طرح نیز حضور داشتند، اظهار کرد: هدف اصلی از احداث سد آقدكش بر روی رودخانه گرگانرود دربالادست شهرستان آق قلا، مدیریت وکنترل سیلاب وانحراف آن از بستر اصلی رودخانه گرگان رود، استفاده بهینه از بخشی از آورد سیلابی گرگانروداز طریق انحراف وذخیره در مخازن، تامین آب صنعت وکشاورزی منطقه، توسعه آبزی پروری و گردشکری می باشد.
دکتر محمد نوری افزود: این پروژه شامل 4 بخش عمده واصلی است که عبارتند از: سیستم انحراف سیلاب و سدانحرافی آقدکش و تاسیسات حفاظتی پایین دست (عمدتا اجرا شده) است،  سیستم انتقال و پخش سیلاب و تاسیسات جانبی (بخشی اجرا شده است)، سیستم ذخیره سازي و کنترل سیلاب مخزن آق قلا (هنوز اجرا نشده) و تاسیسات انتهاي طرح بر روي رودخانه گرگانرود و پایین دست شهر آق قلا که هنوز اجرا نشده است. 
وی بیان کرد: با اجرای این طرح می توان تا 175 مترمکعب در ثانیه از سیلاب را در بالادست شهر آق قلا از رودخانه گرگانرود منحرف کرد که از این مقدار 75 متر مکعب در ثانیه وارد سیلابدشت و 100 متر مکعب در ثانیه به مخازن ذخیره و کنترل سیلاب به مساحت 1000 هکتار در شمال آق قلا منتقل می شود. با ذخیره سیلاب در این مخازن می توان هم در بخش صنعت و هم کشاورزی و زراعت چوب شاهد توسعه اقتصادی استان باشیم. در عین حال آبزی پروری در این مخازن و توسعه گردشگری نیز از دیگر اهداف این طرح است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .