عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » معرفی روستاهای هدف گردشگری گلستان در جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام

مسئول کمیته علمی و پژوهشی جشنواره خبر داد؛

معرفی روستاهای هدف گردشگری گلستان در جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام

معرفی روستاهای هدف گردشگری گلستان در جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام

 مسئول کمیته علمی و پژوهشی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین از معرفی روستاهای هدف گردشگری استان گلستان در جشنواره مجازی فرهنگ اقوام خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم منصوری امروز پنجشنبه 9 بهمن‌ماه 99 بابیان این مطلب گفت: با توجه به شعار سازمان جهانی گردشگری در سال جاری با عنوان "گردشگری و توسعه روستایی"، معرفی روستاهای هدف گردشگری استان گلستان یکی از برنامه‌های اجرایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین خواهد بود.
او با اشاره به این‌که این دوره از جشنواره با شیوع کرونا ویروس به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این اقدام با تولید محتوا از روستاهای شاخص استان باهدف آشنایی با صنایع‌دستی، جاذبه‌های گردشگری، غذاهای محلی، سوغات، موسیقی سنتی و آداب‌ورسوم مردم روستاهای استان صورت‌گرفته است که به‌صورت مجازی و در زمان پخش زنده برنامه جشنواره اقوام منتشر می‌شود.
مریم منصوری مسئول کمیته علمی و پژوهشی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین از برگزاری وبینارهای آموزشی در سه حوزه تخصصی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خبر داد.
او بیان کرد: این وبینارها با موضوعات و مباحث عروسک بومی تداعی‌بخش تنوع فرهنگی و هویت بومی، مسکن بومی در بستر فرهنگی اقوام، پوشاک اقوام راهی برای توسعه پایدار و ارتباط گردشگری با جوامع روستایی در ایام برگزاری جشنواره برگزار خواهد شد.
منصوری بیان کرد: در ایام برگزاری جشنواره مجازی اقوام مسابقاتی به‌صورت مجازی باهدف معرفی حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان همراه با جوایزی به رسم یادبود برای نفرات برتر برگزار خواهد شد.
معرفی کارآفرینان شاخص و شخصیت‌های برتر استان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان
مسئول کمیته علمی و پژوهشی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام همچنین گفت: معرفی کارآفرینان شاخص و شخصیت‌های برتر استان در حوزه‌های تخصصی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان یکی دیگر از ویزه برنامه های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین خواهد بود.
با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین در استان گلستان از 9 تا 12 بهمن‌ماه به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند در این ایام با مراجعه به پرتال www.gcth.ir برنامه زنده جشنواره اقوام را از طریق آپارات و اینستاگرام در ساعت ۲۱ الی 22:30 و بخش‌های دیگر این رویداد را در طول شبانه‌روز مشاهده کنند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .