عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری نشست پیگیری امور روستاها و شهر ملی صنایع‌دستی استان گلستان

با حضور مدیران و مسئولان روستاها و شهر ملی صنایع‌دستی صورت گرفت؛

برگزاری نشست پیگیری امور روستاها و شهر ملی صنایع‌دستی استان گلستان

برگزاری نشست پیگیری امور روستاها و شهر ملی صنایع‌دستی استان گلستان

 معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از برگزاری نشست پیگیری امور چهار روستا و یک شهر ملی صنایع‌دستی استان با حضور مدیران و مسئولان این روستاها و شهرها خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی امروز یکشنبه 26 بهمن‌ماه 99 در حاشیه این جلسه گفت: با عنایت به جایگاه شهر و روستاهای ملی صنایع‌دستی و به‌منظور پیگیری امور مربوط به چهار روستا و یک شهر ملی ثبت‌شده استان به‌عنوان روستاها و شهر ملی صنایع‌دستی، نشستی با حضور مدیران و مسئولان این شهر و روستاهای ملی در محل سالن جلسات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد.
او خاطرنشان کرد: در این نشست نکاتی چون برگزاری جشن ثبت شهر و روستاها، نحوه اعطاء لوح ثبتی، زمان و محل برگزاری جشن، ایجاد دبیرخانه و انتخاب دبیر هر شهر یا روستا و... موردبررسی قرار گرفت.
حاجی‌ابراهیمی اضافه کرد: در این جلسه همچنین مسئولان شهر و روستاهای ملی صنایع‌دستی نقطه نظرات خود را در راستای ارتقا شهر و روستاها باهدف جهانی‌شدن در آینده‌ای نزدیک مطرح کردند و مقرر شد موارد پیشنهادی و راهکارها به‌صورت مکتوب به معاونت صنایع‌دستی ارسال شود.
او یادآور شد: با بررسی ۱۰ پرونده از استان گلستان برای نخستین بار در چهارمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، دی ماه سال جاری چهار روستا و یک شهر استان گلستان به‌عنوان روستاها و شهر ملی صنایع‌دستی انتخاب شدند.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان بیان کرد: روستای سیاه‌رودبار شهرستان علی‌آبادکتول به‌عنوان دهکده صنایع‌دستی، روستای زیارت شهرستان گرگان به‌عنوان روستای ملی جاجیم‌بافی، روستای شاهکوه شهرستان گرگان به‌عنوان روستای ملی سوزن‌دوزی، روستای تنگلی شهرستان گنبدکاووس به‌عنوان روستای ملی سوزن‌دوزی ترکمن و علی‌آبادکتول به‌عنوان شهر ملی نواربافی‌کتول در فهرست روستاها و شهرهای ملی صنایع‌دستی قرار گرفتند.
 
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .