عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه‌یابی 15 اثر هنرمندان گلستانی در پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان خبر داد؛

راه‌یابی 15 اثر هنرمندان گلستانی در پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی

راه‌یابی 15 اثر هنرمندان گلستانی در پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از راه‌یابی و نمایش 15 اثر صنایع‌دستی هنرمندان استان در پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری امروز دوشنبه 27 بهمن‌ماه 99 با اعلام این خبر گفت: در این دوره از جشنواره ملی فجر صنایع‌دستی که در محل موزه ملی ایران در حال برگزاری است، 15 اثر از شش هنرمند استان گلستان در رشته‌های زیورآلات ترکمن، جاجیم‌بافی، نساجی سنتی، رودوزی سنتی (سوزن‌دوزی شاهکوه، بخارا دوزی) به نمایش درآمده است.
او خاطرنشان کرد: نمایشگاه پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی باهدف به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی، ایجاد بستری برای مواجهه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان در حال برگزاری است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اضافه کرد: آثار این جشنواره بعد از دو مرحله داوری به نمایشگاه راه پیداکرده است و درنهایت شش نفر موفق به دریافت سرو سیمین پنجمین فجر صنایع‌دستی و شش نفر موفق به اخذ دیپلم افتخار می‌شوند.
او با اشاره به این‌که در استان گلستان 85 رشته صنایع‌دستی در حال تولید است و تقریباً 30 هزار هنرمند در شهرهای مختلف استان مشغول به فعالیت هستند، حضور آثاری از هنرمندان گلستانی در جشنواره‌های ملی را نشان از ارزش و جایگاه بالای محصولات تولیدی هنرمندان و صنعتگران استان دانست.
تجری گفت: اختتامیه پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی که ۳۰۰ اثر از ۱۵۰ هنرمند سراسر کشور را در معرض نمایش قرار داده است، در تاریخ ۱۰ اسفندماه سال‌جاری در محل موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .