عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 5 هزار اصله نهال در پارک النگدره و ناهارخوران کشت خواهد شد

پیرو جلسه بین شهرداری گرگان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان مقرر شد:

5 هزار اصله نهال در پارک النگدره و ناهارخوران کشت خواهد شد

 جلسه بین شهرداری گرگان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص موضوعات مشترک بین دو ارگان در محل اداره کل برگزار گردید.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در این جلسه موضوعاتی همچون پارک النگدره،ناهارخوران و هزار پیچ و مسائل مربوطه همچون هزینه های اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی و ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری در پارک ها مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اظهار داشت:کتابچه و مطالعات مربوط به پارک های مذکور در قالب" مجموعه پارک ناهارخوران و هزار پیچ انجام و به تصویب رسیده است.

وی در خصوص تعیین تکلیف و واگذاری این پارک ها به شهرداری گفت: در این خصوص بایستی بخش خصوصی معتبر و مناسبی در نظر گرفته شود که به نحو احسن به تهعدات و وظایف محوله پایبند بوده و به مرحله اجرایی برساند.

لطفی با اشاره به ایجاد کمربند سبز در سطح شهر گفت: در راستای رسیدن به هدف ایجاد کمربند سبز اقدامات موثری در حال انجام است که از مهمترین آن کاشت 5 هزار اصله نهال در پارک النگدره و ناهارخوران خواهد بود.

وی درخصوص همکاری مشترک با شهرداری در زمینه آبخوانداری گفت: میتوان با استفاده از طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در خصوص جمع آوری و ذخیره  آبهای سطحی شهر در هنگام بارندگی، ایجاد سطح عایق و سیلاب های فصلی اقدامات موثری انجام داد.

در حاشیه این جلسه شهردار و همراهان ایشان از پروژه استحصال آب باران و تغذیه مستقیم آبخوان از طریق چاه تغذیه ساخته شده در محوطه اداره کل بازدید به عمل آوردند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .