عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » به روز رسانی سند توسعه آموزش های مهارتی استان گلستان تصویب شد

در چهارمین جلسه شورای مهارت استان گلستان؛

به روز رسانی سند توسعه آموزش های مهارتی استان گلستان تصویب شد

به روز رسانی سند توسعه آموزش های مهارتی استان گلستان تصویب شد

 چهارمین جلسه شورای مهارت استان گلستان با حضور ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئیس شورای مهارت استان، محمد دودانگی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری استانداری گلستان، سید علیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان و مدیران دستگاه های عضو این شورا در روز یکشنبه 17 اسفند ماه در محل استانداری گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان،ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ضمن تقدیر از پیگیری و دغدغه های آموزش فنی و حرفه ای استان در ترویج مهارت آموزی، گفت: اهمیت موضوع مهارت آموزی امروز به قدری است که باید هر طرح و پروژه ای پیوست مهارت داشته باشد.
وی افزود: بروزرسانی سند آموزش های مهارتی استان که ماموریت های مهمی شامل متحول کردن نظام مهارت آموزی، استاندارد سازی، ساماندهی سطوح صلاحیت حرفه ای و فراگیر شدن آموزش های فنی و حرفه ای را دنبال می کند، کار مهم و ارزشمندی است.
کریمی تصریح کرد: با بروزرسانی سند آموزش های مهارتی، نقاط محروم استان نیز بیش از پیش از این آموزش ها بهره مند خواهند شد.
سیدعلیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان و دبیر شورای مهارت استان در این جلسه گفت: مجوز آموزش کارکنان برای آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اعلام لزوم طی مراحل اعتبارسنجی و تعیین صلاحیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد اخذ شده است.
وی افزود: در خصوص بازنگری و اصلاح سند مهارت استان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، جلسات کارشناسی متعددی با حضور نمایندگان عضو شورای مهارت استان برگزار شده است.
حسینی طلب همچنین گفت: تهیه و تدوین اطلس مشاغل مهارتی در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان با انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مشاغل مهارتی این حوزه احصاء و تدوین شده است.
وی همچنین افزود: با انعقاد تفاهم نامه فی مابین استانداری گلستان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، پروژه های آموزش فنی و حرفه ای استان در حال تکمیل است که دو پروژه احداث ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مراوه تپه و مرکز آموزش فنی و حرفه ای هتلداری و بوم گردی شهرستان گرگان تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان همچنین بیان کرد: دپارتمان های ملی مهارت سبز، ماشین آلات کشاورزی و پایلوت ملی آرد و نان مصوبه سفر استانی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به استان در حال پیگیری و تکمیل بانک های اطلاعاتی است.
وی همچنین بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت های فعالیت های کارگاه های آموزشی در استان توانستیم در 18 گروه هدف دو هزار و 704 دوره آموزشی برای 17 هزار و 383 نفر آموزش های مهارتی را ارائه کنیم.
حسینی طلب گفت: در حوزه مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز در 14 شهرستان توانستیم به 2 هزار و 842 نفر مهارت های لازم ارائه شده است.
شایان ذکر است در این جلسه فرهاد شادکام کارشناس آموزش،پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در خصوص بروزرسانی سند توسعه آموزش های مهارتی یکپارچه استان گلستان مطالبی را ارائه کرد.
همچنین لازم به ذکر است در این جلسه اعضای شورای مهارت استان مطالب و پیشنهادات خود را ارائه کردند.
گفتنی است در این جلسه بروزرسانی سند توسعه آموزش های مهارتی استان گلستان به تصویب رسید.

به روز رسانی سند توسعه آموزش های مهارتی استان گلستان تصویب شد

 

به روز رسانی سند توسعه آموزش های مهارتی استان گلستان تصویب شد


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .