عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نیازمند بهره وری بیشتر در مصرف منابع آب هستیم

در دیدار مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس عنوان شد:

نیازمند بهره وری بیشتر در مصرف منابع آب هستیم

نیازمند بهره وری بیشتر در مصرف منابع آب هستیم

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی به مناسبت عید سعید نوروز و اعیاد شعبانیه دیدار و بر بهره وری بیشتر از منابع آبی در استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در این دیدار که معاونین و مدیران شرکت آب منطقه ای استان نیز حضور داشتند، اظهار کرد:  بهره وری پرمصرف آب بخش کشاورزی وهمچنین جایگزین کردن محصولات کم آب طلب به جای محصولات پرآب طلب موضوعات مهمی است که باید همیشه و بویژه به دلیل خشکسالی و کاهش بارش اجرا شود. 
مدیر عامل شرکت در ادامه با بیان اینکه شیرین کردن آب دریا از موضوعاتی است که مقرر است در سال جاری اجرای آن پیگیری گردد، گفت: ولی شیرین کردن آب دریا تنها در مساله صنعت و شرب می تواند استفاده شود ودر بخش کشاورزی میسر نیست.
مهندس حسینی با اشاره به طرح شبکه قره سو زرین گل که از طرح های مهم شرکت آب منطقه ای در شهرستان علی آبادکتول است، گفت: در سال جاری به همت نماینده محترم و پیگیری های شرکت 30 میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است که البته نیازمند اعتبارات بیشتر است.
وی افزود: تلاش شده است در این طرح در بخش های مختلف در حد امکان از نیروهای بومی شهرستان استفاده شود ولی با بهره مندی بیشتر از نیروهای بومی بررسی های بیشتر نیز انجام می شود.
دکتر نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تلاش از پیگیری های مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان که همیشه پویا و فعال در بخش منابع آب خدمت رسانی می کنند اظهار کرد: کشور و استان ما در آینده نزدیک با مشکل کمبود آب مواجه است و باید بهره وری و فرهنگ سازی در بخش منابع آبی مورد توجه قرار گیرد. 
وی افزود: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است باید شرکت آب منطقه ای استان نیز گام های بلندی در رفع موانع تولید در بخش های مرتبط بردارد.
نوروزی بیان کرد: نقشه راه آب استان باید مشخص گردد و برای مطالعات این موضوع با مرکز پژوهشهای مجلس  مذاکراتی انجام داده ایم که بتوانند نقشه راهی مشخص گردد و با نقشه راه مسائل آب استان بهتر مدیریت شود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .