عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بارگیری اولین محموله سیمان از ایستگاه بندرترکمن به کشور ترکمنستان

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ خبر داد:

بارگیری اولین محموله سیمان از ایستگاه بندرترکمن به کشور ترکمنستان

بارگیری اولین محموله سیمان از ایستگاه بندرترکمن به کشور ترکمنستان

 مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ از بارگیری محموله سیمان از بندرترکمن به کشور ترکمنستان با توجه به اجرای سیاست‌های تشویقی و اعمال تخفیف ۴۰ درصدی در تعرفه‌های حمل بار از این شهر خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2، محسن اعتماد با بیان اینکه تعرفه صادرات برای مسافت زیر ۱۵۰ کیلومتر به ازای هرتن ۴۲/۷ فرانک تعین شده است گفت: برای رونق صادرات از بندرترکمن و کاهش هزینه‌های حمل بار‌های صادراتی در مجموع ۴۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است و از این پس انتقال کالا از بندر ترکمن به مرز اینچه برون با تعرفه ۸/۴ محاسبه می‌گردد.

وی افزود: رونق اقتصادی بندر ترکمن، توسعه صادرات، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذار و کاهش هزینه‌های صادراتی بخشی از مزایای اجرای این طرح است که می‌تواند مصداقی برای تحقق شعار سال باشد.

اعتماد همچنین از ارسال واگن ایرانی تا ایستگاه اترک در مرز ترکمنستان، امضاء توافق نامه با این کشور برای توسعه صادرات ریلی و واردات ۲ هزار تن دانه روغنی از قزاقستان و تخلیه آن در بندر ترکمن خبر داد.

اولین محموله صادراتی از بندرترکمن به ترکمنستان ۵۰ هزار تن سیمان است که طی چند مرحله برای ارسال به مرز اینچه برون بارگیری می‌شود.

 

 

بارگیری اولین محموله سیمان از ایستگاه بندرترکمن به کشور ترکمنستان

 


 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمال شرق ۲
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 278
  • کد خبر : 82198