عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اتاق فکری برای تداوم خط پرواز گرگان-اکتائو تشکیل شود/ برنامه‌ریزی پرواز دوم گرگان-اکتائو برای 9 اردیبهشت‌ماه

در جلسه برنامه‌ریزی تداوم خط پروازی گرگان-اکتائو مطرح شد؛

اتاق فکری برای تداوم خط پرواز گرگان-اکتائو تشکیل شود/ برنامه‌ریزی پرواز دوم گرگان-اکتائو برای 9 اردیبهشت‌ماه

 جلسه برنامه‌ریزی هماهنگی تداوم خط پروازی گرگان-اکتائو با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان، دبیر اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گرگان، معاون عملیات هوانوردی فرودگاه‌های استان، روسا و اعضای جوامع گردشگری استان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این جلسه باهدف برنامه‌ریزی برای تداوم خط پروازی گرگان –اکتائو روز یکشنبه 22 فروردین‌ماه 1400 با حضور احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، امیر عابدی رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان، هوشنگ فندرسکی دبیر اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گرگان، عبدالخلیل صادقی معاون عملیات هوانوردی فرودگاه‌های استان، یاسر قندهاری معاون گردشگری استان، روسا و اعضای جوامع گردشگری استان گلستان در سالن جلسات اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برگزار شد.
احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در ابتدای این جلسه گفت: اتاق بازرگانی گرگان و دفاتر خدمات مسافرتی استان اتاق فکری را برای پیگیری و برنامه‌ریزی تداوم خط پرواز گرگان-اکتائو و بهره‌مندی بهتر از ظرفیت‌های به وجود آمده با برقراری این پرواز، تشکیل دهند.
او یادآور شد: در اسفندماه سال گذشته شب فرهنگی ایران و قزاقستان با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سفیر چین برگزار شد و مقرر شد این رویداد هرساله با نگاه به ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی اجرایی شود.
تجری خاطرنشان کرد: اشتراکات و ارتباطات فرهنگی، برگزاری برنامه‌هایی چون شب‌های فرهنگی و برقراری خط پروازی زمینه‌ساز تقویت روابط و توسعه گردشگری را بین گرگان و اکتائو خواهد بود.
او بیان کرد: تداوم خط پروازی گرگان-اکتائو اقدامی چندوجهی است که باید با تعامل و هم‌افزایی اتاق بازرگانی، اداره‌کل فرودگاه‌های استان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، دفاتر خدمات مسافرتی و سایر جوامع گردشگری استان پیگیری شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اظهار امیدواری کرد: با کاهش شیوع کرونا در سال 1400 و با برنامه‌ریزی و هماهنگی در راستای حفظ و تداوم پرواز گرگان_اکتائو توسعه گردشگری را داشته باشیم.
در ادامه این جلسه امیر عابدی رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان بابیان این‌که در سال‌های اخیر اتفاقات بسیار خوبی را در حوزه برقراری خطوط پروازی جدید در اداره‌کل فرودگاه‌های گلستان شاهد هستیم، گفت: مسیر پروازی گرگان-اکتائو توسعه استانی را در حوزه‌های تجارت و گردشگری رقم خواهد زد و باید با همفکری و تعامل این خط پروازی تداوم یابد.
او خاطرنشان کرد: قزاقستان کشوری است که توریست صادر می‌کند و با معرفی ایران و علی‌الخصوص استان گلستان در این کشور می‌توان تجارت چمدانی و انواع گردشگری را در استان تقویت کرد.
رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان تأکید کرد: توسعه همه‌جانبه به‌راحتی میسر نخواهد بود و باید در همه ابعاد گردشگری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به‌پیش رویم.
عبدالخلیل صادقی معاون عملیات هوانوردی فرودگاه‌های استان گلستان نیز در ادامه این جلسه گفت: پرواز گرگان اکتائو که 12 فروردین‌ماه برقرار شد تاکنون در دو پرواز خروجی و ورودی 100 مسافر را جابه‌جا کرده است.
او ضمن بیان این‌که دومین مرحله از خط پروازی گرگان-اکتائو برای 9 اردیبهشت‌ماه برنامه‌ریزی‌شده است، خاطرنشان کرد: با برقراری این مسیر هوایی، در حال حاضر 10 مقصد پروازی در فرودگاه گرگان شکل‌گرفته است.
صادقی همچنین از برنامه‌ریزی سه خط پروازی از مبدأ فرودگاه بین‌المللی گرگان به مقاصد اهواز، شیراز و استانبول خبر داد.
معاون عملیات هوانوردی فرودگاه‌های استان گستان در پایان تأکید کرد: دفاتر خدمات مسافرتی استان گلستان همکاری بسیار مناسبی را در برقراری خطوط پروازی جدید استان داشتند و حفظ این مسیرهای پروازی تعامل و همکاری دفاتر را می‌طلبد.
در ادامه جلسه برنامه‌ریزی تداوم خط پروازی گرگان-اکتائو نیز هوشنگ فندرسکی دبیر اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گرگان گفت: اتاق بازرگانی گرگان در حوزه بسترسازی لازم برای پروازهای خارجی استان و شرکت‌های تولیدی اتاق بازرگانی برای تداوم پرواز گرگان-اکتائو پای‌کار هستند.
او بیان کرد: سازمان توسعه تجارت مشوق‌هایی را برای پروازهای خارجی در نظر دارد که به دنبال دریافت این مشوق‌های برای پرواز گرگان-اکتائو هستیم.
فندرسکی اضافه کرد: مرکز همکاری‌های فرهنگی ایران-قزاقستان در گرگان افتتاح‌شده است که ظرفیت خوبی برای همکاری در راستای تداوم مسیر پروازی گرگان-اکتائو دارد.
لزوم حمایت ویژه اتاق بازرگانی گرگان از خط پروازی گرگان-اکتائو، تشکیل جلسات مشترک با مسئولان و فعالان حوزه گردشگری قزاقستان، ایجاد بسته‌های سفر قوی در استان برای ارائه به گردشگران قزاقستان، استفاده از ظرفیت‌هایی نظیر توریست درمانی برای جذب گردشگر به استان، برگزاری تور آشناسازی برای دفاتر خدمات مسافرتی قزاقستان در راستای معرفی توانمندی‌های استان گلستان، تسهیل ویزا بین ایران و قزاقستان، استفاده از ظرفیت استان‌های هم‌جوار برای تداوم این مسیر پروازی، اطلاع‌رسانی خط پروازی گرگان –اکتائو از طریق صداوسیما و برنامه‌ریزی رویدادهای مختلف برای تبادل گردشگر و مسافر بین ایران و قزاقستان از اهم مواردی بود که توسط روسای جوامع گردشگری استان در این نشست مطرح شد.
 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .