عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تحویل 183 پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی استان به مراجع قضایی در اسفند 99

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان:

تحویل 183 پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی استان به مراجع قضایی در اسفند 99

تحویل 183 پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی استان به مراجع قضایی در اسفند 99
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اهمیت برخورد با متخلفان حوزه منابع طبیعی گفت: در اسفند99، تعداد 183 پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی استان تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، عبدالرحیم لطفی با اعلام این خبر افزود: استان گلستان در اسفند 99 با 2230 گزارش بیشترین اخبار و گزارشات مردمی را در کشور داشته که در پی آن 183 پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.
ایشان افزود: از این تعداد پرونده 74 فقره پرونده کشفیات می باشد که شامل 372 اصله چوب، 18/8 متر مکعب حجم چوب ، 171 استر حجم هیزم و 2030 کیلوگرگ محصولات فرعی کشف و ضبط شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطرنشان کرد:  پرونده تخلف قطع درخت و درختچه های ماده 42، تعداد 51 فقره بوده که شامل 1513 اصله درخت و درختچه و 530اصله نهال بوده است.
لطفی با تاکید به برخورد جدی با قاچاقچیان و حاملان چوب و زغل و همچنین عوامل تخریب، حمل و جابه‌جایی چوب و زغال در استان ادامه داد: : در زمینه دستگیری و بازداشت متخلفین و توقیف تجهیزات وسائط نقلیه در اسفند 99، تعداد 16 فقره دستگیری و بازداشت و همچنین 10 دستگاه وسیله نقلیه توقیف و 6 دستگاه تجهیزات از قبیل اره موتوری و غیره ضبط شد.
وی در خصوص آمار حریق های حادث شده در اسفند 99 اظهار داشت: طبق آمار در جنگلهای طبیعی 21 فقره آتش سوزی با مساحت 7 هکتار و 1 فقره نیز در جنگلهای دست کاشت با مساحت 0.1 هکتار رخ داده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزدرای استان با اشاره به افزایش دما و تراکم پوشش گیاهی در مراتع و جنگل‌های استان، از افزایش احتمال وقوع آتش سوزی در منابع طبیعی طبیعی استان خبر داد و گفت: کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای فعالیت یا تفرج حاضر می‌شوند از روشن کردن آتش جداً خودداری نمایند.
ایشان با اشاره به اهمیت گشت و مراقبت های شبانه روزی توسط نیروهای حفاظتی و آماده باش کامل ایشان عنوان کرد: در مجموع 169 اکیپ سازمانی و 181 اکیپ شرکتی اعم از اکیپ های خودرویی ، موتورسیکلت و پیاده همواره به صورت شبانه روزی در حال گشت،نظارت و مراقبت هستند.
لطفی در خاتمه افزود: گشت‌های یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌ها به صورت شبانه روزی در تمامی نقاط استان در حال گشت زنی و حفاظت از عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی می‌باشند و سامانه تلفنی ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص آتش سوزی‌ها، تصرفات و … است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .