عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صادرات گوشت مرغ گلستان به روسیه با اخذ کد IR دامپزشکی

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان خبر داد:

صادرات گوشت مرغ گلستان به روسیه با اخذ کد IR دامپزشکی

 مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت: یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور در استان موفق به اخذ کد صادراتی محصولات (IR) گردید ضمن آنکه همین واحد نیز پس از ممیزی های مستمر اداره کل دامپزشکی و سازمان دامپزشکی کشور و متعاقب بازدید هیئت روسی از استان موفق به اخذ مجوز صادرات محصولات به کشور روسیه شد.

دکتر محمود رضا وفایی افزود: پس از بازدیدها و ممیزی های انجام شده و انطباق شرایط های فنی بهداشتی مورد نظر یک واحد کشتارگاهی طیور دیگر نیز در سال جاری موفق به اخذ کد صادراتی محصولات (IR) شده است .

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: استان گلستان تنها استان در کشور است که با رعایت شرایط بهداشتی لازم جهت صادرات موفق به دریافت دو کد IR شده است در حال حاضر دو واحد کشتارگاهی دیگر نیز در حال طی مراحل مربوطه و انطباق شرایط موجود با شاخصهای بهداشتی مورد نظر جهت اخذ کد یاد شده می باشند .

وی در پایان یادآور شد: به منظور حمایت از بخش خصوصی و افزایش توانمندی واحدهای تولیدی، اداره کل دامپزشکی استان از سال 1393 موضوع اصلاح ساختارهای بهداشتی و فنی کشتارگاههای طیور استان را با هدف افزایش توان تولید و قابلیت صادرات محصولات تولیدی به خارج از کشور و ارتقاء قدرت رقابت پذیری فرآورده های تولیدی استان با تولیدات سایر کشورهای منطقه در دستور کار قرارداده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : قاسمی
  • بازدید : 991
  • کد خبر : 8259