عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دوربین‌های پیشرفته رصد و پایش جنگل‌های گلستان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان خبر داد:

دوربین‌های پیشرفته رصد و پایش جنگل‌های گلستان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت

 

 نصب دوربین‌های پیشرفته رصد و پایش جنگل‌های گلستان در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار دارد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان،عبدالرحیم لطفی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی استان خصوصا جنگل‌ها یکی از مهمترین وظایف ماست گفت: طبق برآورد کارشناسان برای پایش مستمر و دقیق، جنگل‌های استان حداقل به 20دوربین تخصصی نیاز دارد که مراحل جانمایی آنها انجام شده و تلاش‌ها برای تهیه آن در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان افزود: هم اکنون 6 دوربین خریداری شده که 3مورد از آنها در مناطق درازنو، ارتفاعات آزاد شهر و جنگل‌های عرب داغ کلاله نصب شده است.

وی با اشاره به کیفیت بالای این دوربین‌ها گفت: به عنوان مثال دوربینی که در درازنو نصب است قابلیت این را دارد که پلاک ماشین‌های در حال تردد در میدان بسیج گرگان را خوانش نماید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان همچنین گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده راه اندازی سیستم مانیتورینگ در استان است که به طور دقیق و مستمر مسئولیت پایش اطلاعات ارسالی این دوربین‌ها را برعهده دارد.

لطفی افزود: کار تهیه بی سیم‌های دیجیتال مجهز به سیستم ردیابی ماهواره‌ای و تجهیزات انفرادی مورد نیاز ماموران منابع طبیعی انجام شده تا همکاران ما بتوانند با ایمنی بیشتر و کیفیت بهتر به وظایف خود عمل کنند.

وی در پایان با اشاره به افزایش دمای هوا طی روز‌های آینده از آماده باش نیرو‌های منابع طبیعی برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی خبر داد و از مردم خواست در صورت ورود به عرصه‌های طبیعی به طور جدی از افروختن آتش خودداری نمایند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .