عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نصب 76 دستگاه کنتور هوشمند برروی چاه های کشاورزی شهرستان ترکمن


نصب 76 دستگاه کنتور هوشمند برروی چاه های کشاورزی شهرستان ترکمن

نصب 76 دستگاه کنتور هوشمند برروی چاه های کشاورزی شهرستان ترکمن

 در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ترکمن که با حضور فرماندار شهرستان و سایر اعضاء در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، برلزوم رعایت الگوی کشت با توجه به خشکسالی سال جاری تاکید شد. 

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، حسن درویشی رئیس اداره منابع آب کردکوی، بندرگز و ترکمن ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب استان در شش ماهه اول سال آبی جاری و کاهش چشمگیر بارندگی ها و به تبع آن کاهش آورد رودخانه‌ها و افت تراز سفره های آب زیرزمینی بر لزوم رعایت  الگوی کشت با نظارت جهاد کشاورزی و اطلاع رسانی بموقع به کشاورزان از طریق جهاد کشاورزی تاکید کرد. 
وی افزود: از 432 حلقه چاه کشاورزی تاکنون برروی 76 دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است. همچنین در سال ۱۳۹۹ ، تعداد 15 حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و جهت انسداد به مراجع قضایی معرفی شده است، و نیز 8 حلقه از چاههای مجاز که دارای اضافه برداشت زیاد ناشی از کشت شالی بودند به مراجع قضایی معرفی و الزام به نصب کنتور هوشمند شدند.
در این جلسه فرماندار شهرستان ترکمن بر لزوم ارائه الگوی کشت در سال‌های خشکسالی توسط جهاد کشاورزی تاکید کرد و اشاره داشت جهاد کشاورزی باید از کشت محصولات پرآب طلب به ویژه شالی جلوگیری کند. 
وی همچنین بر نصب کنتور های هوشمند و برخورد با چاههای غیرمجاز تاکید کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .