عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صدور 12 پروانه حد مجاز آلاینده ها در گلستان


صدور 12 پروانه حد مجاز آلاینده ها در گلستان

صدور 12  پروانه حد مجاز آلاینده ها در گلستان

 رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد گلستان از صدور 12 پروانه حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان براساس دستورالعمل کاربرد نشان حد مجازآلاینده ها در محصولات کشاورزی توسط اداره کل استاندارد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، محمد امان بائی با اعلام این مطلب افزود: صدور پروانه‌های نشان حد مجاز آلاینده ها در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد است که این مهم افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی و حفاظت از آب و خاک را به همراه دارد.
وی گفت: گوجه فرنگی، خیار، برنج، انار، ماش و توت فرنگی از جمله محصولاتی بوده اند که برای آنها پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها صادر شده است.
امان بائی افزود: پس از درخواست تولیدکنندگان متقاضی برای دریافت پروانه یاد شده، کارشناسان کنترل کیفیت و شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده به شکل دوره ای از مزارع و باغات بازدید و اقدام به نمونه برداری محصول می کنند و در صورت انطباق در آزمون های باقیمانده سموم، مایکوتوکسین، فلزات سنگین و نیترات، به محصول مربوطه پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها ارائه می شود.
وی اظهار کرد: فرهنگ استفاده از محصولات کشاورزی دارای پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها باید اشاعه پیدا کند و این موضوع موجب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، ارتقای سلامت جامعه و همچنین تولید محصولات صادرات محور خواهد شد.
محمد امان بائی در ادامه بیان کرد: اشتیاق به مصرف محصولات کشاورزی سالم، به دلیل نگرانی‌های روز افزون از آلودگی‌های محصولات و محیط زیست، رو به افزایش است و محصولات تولیدی دارای حد مجاز آلاینده ها از بازار صادراتی خوبی نیز برخوردار شده است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .