عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تجارت الکترونیک یکی از نیازها و الزامات امروز فروش در حوزه صنایع‌دستی گلستان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان:

تجارت الکترونیک یکی از نیازها و الزامات امروز فروش در حوزه صنایع‌دستی گلستان است

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در نشست هم‌اندیشی تجارت الکترونیک محصولات صنایع‌دستی، تجارت الکترونیک را از نیازها و الزامات امروز فروش صنایع‌دستی استان گلستان دانست و از تشکیل کارگروهی برای تقویت این حوزه در استان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری روز چهارشنبه 26 خردادماه 1400 هم‌زمان با آخرین روز از هفته صنایع‌دستی در نشست هم‌اندیشی تجارت الکترونیک محصولات صنایع‌دستی استان گلستان که با حضور مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان، فعالان حوزه فروش الکترونیک محصولات صنایع‌دستی و هنرمندان فعال در حوزه فروش مجازی برگزار شد، گفت: تجارت الکترونیک یکی از نیازها و الزامات امروز فروش و ارائه خدمات در حوزه صنایع‌دستی گلستان است و تقویت آن ورود و همت هنرمندان و فعالان فروش مجازی استان را می‌طلبد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: کارگروهی متشکل از فعالان حوزه تجارت الکترونیک و هنرمندان فعال در فضای مجازی برای پیشبرد و تقویت تجارت الکترونیک صنایع‌دستی استان گلستان تشکیل خواهد شد.
او یادآور شد: تا ابتدای سال 1399 فقط 4 فروشگاه مجازی صنایع‌دستی در استان داشتیم که فعالیت پررنگی نداشتند ولی این تعداد از ابتدای سال گذشته تاکنون به 12 فروشگاه مجازی رسیده است.
تجری اضافه کرد: علاوه بر این تعداد فروشگاه مجازی حدود 70 هنرمند صنایع‌دستی به‌صورت مستقیم به عرضه تولیدات در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند.
او گفت: روش‌های عرضه کالا و خدمات در بازار تغییر کرده است؛ فضای مجازی امروز مرزها را از بین برده و به یکی از عرصه‌های مهم در حوزه فروش کالا و خدمات تبدیل‌شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: اگر فعالان گردشگری و صنایع‌دستی به حوزه عرضه الکترونیکی تولیدات خود ورود نکنند و خود را با این فضا تطبیق ندهد بازار بزرگی را ازدست‌داده و حتی برای فروش محصولات دچار مشکل خواهند شد.
در ابتدای این نشست نیز معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان اقدامات این معاونت در حوزه تجارت الکترونیک، ظرفیت‌های استان و برنامه‌های سال جاری معاونت را در این حوزه تشریح کرد.
حاجی‌ابراهیمی ضمن تبریک هفته صنایع‌دستی به فعالان این حوزه گفت: این نشست هم‌اندیشی به بهانه هفته صنایع‌دستی با فعالان حوزه تجارت الکترونیک صنایع‌دستی استان برگزار شد تا علاوه بر انتقال تجربیات به یکدیگر، انتقادات، پیشنهاد‌ها و نظرات فعالان این حوزه را در راستای پیشبرد امر فروش مجازی تولیدات صنایع‌دستی استان دریافت کنیم.
او خاطرنشان کرد: تجارت الکترونیک و بهره‌مندی از فضای مجازی برای عرضه تولیدات هنرمندان یکی از حوزه‌هایی است که علی‌الخصوص در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا اهمیت فراوانی یافته است.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان بیان کرد: درگذشته اقدامات بسیاری برای طراحی محصول، توسعه و ترویج صنایع‌دستی و... اجرایی شد اما همیشه دغدغه‌های اصلی هنرمندان و صنعتگران استان بحث فروش تولیدات بود.
او با اشاره به این‌که برای تقویت و رونق فروش محصولات صنایع‌دستی استان گلستان ایجاد بازارچه‌های موقت و دائمی یکی از اولویت‌های معاونت بود، گفت: در حال حاضر 7 بازارچه دائمی صنایع‌دستی در سطح استان در حال ساخت است که طبق برنامه‌ریزی‌ها دو مورد از این بازارچه‌ها در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و مابقی با اختصاص به‌موقع اعتبارات هر چه سریع‌تر افتتاح خواهد شد.
حاجی‌ابراهیمی یادآور شد: سال 1399 نقشه راه تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی استان گلستان با محوریت 4 رشته تدوین و در روزهای پایانی سال با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونمایی شد که تمرکز اصلی این سند نیز برای رونق فروش محصولات هنرمندان با تأکید بر فضای مجازی است.
در این نشست همچنین فعالان تجارت الکترونیک حوزه صنایع‌دستی استان گلستان دغدغه‌ها، پیشنهادها، انتقادات و تجربیات خود را در این حوزه بیان کردند.
طراحی صنایع‌دستی استان مطابق سلیقه امروز، کاربردی کردن محصولات صنایع‌دستی، استفاده از مواد اولیه باکیفیت در تولید محصولات صنایع‌دستی، اولویت قرار دادن کیفیت در تولید صنایع‌دستی، آموزش هنرمندان در حوزه فروش الکترونیک و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی متوالی برای انتقال تجربیات و... از مواردی بود که در این نشست توسط فعالان تجارت الکترونیک استان مطرح شد.

 

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .