عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » چابکسواران برتر هفته پنجم کورس تابستانه بندر ترکمن مشخص شدند


چابکسواران برتر هفته پنجم کورس تابستانه بندر ترکمن مشخص شدند

 هفته پنجم مسابقات اسبدوانی تابستانه بندرترکمن با رقابت ۴۳ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور و در مسافت هزار و هزار و ۴۵۰ متر در مجموعه سوارکاری شهدای این شهرستان بدون حضور تماشاگر برگزار ‌شد.
به گزارش روابط عمومی ورزش و جوانان استان گلستان، در این هفته از رقابت ها به مربیان، چابکسواران و مالکان اسب های برتر یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال جایزه نقدی پرداخت شد.
در دور اول اسب‌های ترکمن ۲ ساله برای مسافت هزار متر وارد دپار (جعبه شروع) شدند که یونس انفاس با اسب هدیه کولاک قهرمان شد و امیرمختومی با اسب یوهان خادم و نیما اونق با اسب گونل مهرسا به ترتیب دوم و سوم شدند.
رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون سه ساله به مسافت هزار متر برگزار شد که محمد خوجملی با اسب وایلد فایر زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و یونس انفاس با اسب سیاتل و یونس اورکلی با اسب شرگار لایت به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
اسب‌های دوخون ۲ ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر در دور سوم با یکدیگر رقابت کردند که کیوان قلر عطا با اسب تسلا قهرمان شد و یونس اورکلی با اسب تورین و سراج الدین اندروا با اسب دیبابا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.
اسب‌های دوخون بالای سه سال در کلاس سه برای مسافت هزار و ۴۵۰ متر در دور چهارم وارد دپار شدند که امیر مختومی با اسب نازقورام قهرمان شد و کمال صالح پور با اسب هانیل دوم شد و مقام سوم این دور به نیما اونق با اسب آلپار رسید.
دور پنجم اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس ۶ به مسافت هزار و ۴۵۰متر شکل گرفت که در پایان نورمحمود بهادر با اسب فرگل اول شد و سراج الدین اندروا با اسب جنی ناز و عبدالحلیم قبادی با اسب پراگ نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.
در دور ششم اسب‌های دوخون بالای سه سال به مسافت هزار و ۴۵۰متر با هم رقابت کردند که سراج‌الدین اندروا با اسب بریتانیا ۲ زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و آق اویلی بشگرد با اسب کوکو دوم شد و مقام سوم دور پایانی به محمد خوجملی با اسب گالاند رسید.
مسابقات سوارکاری بنا به مصوبه ستاد کرونا شهرستان ترکمن بدون تماشاگر برگزار می شود.
مسابقات کورس اسبدوانی گلستان هر ساله در گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقه‌مندان بسیاری را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.
بندرترکمن با ۸۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان واقع است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .