عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تولیدکنندگان گلستانی، آماده رقابت کشوری باشند


تولیدکنندگان گلستانی، آماده رقابت کشوری باشند

تولیدکنندگان گلستانی، آماده رقابت کشوری باشند

 رئیس اداره امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان گفت: فرایند انتخاب واحد تولیدی نمونه استانی و ملی سال 1400 آغاز شده است و تولید کنندگان گلستانی که خود را آماده رقابت و برتری در عرصه ملی و استانی می دانند، می توانند مهیای شرکت در این فرایند شوند.

مهدیس مسیبی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی استاندارد گلستان گفت: هر ساله در آئین گرامیداشت روز جهانی استاندارد، مصادف با 22 مهرماه، واحدهای تولیدی نمونه ملی، در حضور رئیس سازمان ملیاستاندارد ایران و مسئولین بلندپایه کشوری، معرفی و تقدیر می شوند.

به گفته مسیبی، مشابه و متناظر این مراسم، در استانهای کشور نیز برگزار می شود که طی آن، واحدهای نمونه استانی، در حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی، مدیران واحدهای تولیدی و مدیران دستگاه های اجرایی استان ها، معرفی و تجلیل می شوند.

رئیس اداره امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان افزود: فرایند انتخاب واحدهای نمونه در سال 1400 نیز در حال حاضر آغاز شده است و واحدهای تولیدی گلستان می توانند درخواست خود را جهت شرکت در این فرایند، از تاریخ 17 تیرماه سال جاری، در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد که به نام سامانه سینا شناخته می شود، ثبت نمایند.

وی در خصوص شرائط مشارکت در این رقابت گفت: واحدهایی که دارای تعدادی فرآورده مشمول استاندارد اجباری باشند، صرفاً در صورتی می توانند در فرآیند انتخاب واحد نمونه حضور یابند که برای تمامی این فرآورده ها، پروانه استاندارد، با سابقه حداقل یک سال را دریافت کرده باشند و برای فرآورده هایی که در بازه زمانی کمتر از یکسال، مشمول مقررات استاندارد اجباری شده است تشکیل پرونده داده باشند.

مسیبی یادآور شد: واحدهای تولیدی می بایست برای هیچ یک از فرآورده ها، عدم انطباق عمده و بحرانی، در بازه زمانی مورد ارزیابی نداشته باشند.

وی در خصوص دیگر الزامات شرکت در فرایند برترین های استاندارد گفت: حداقل 3 دوره متوالی نتیجه آزمون یا 2 دوره بازرسی فنی برای تمامی فرآورده ها، برطرف کردن عدم انطباق های احتمالی اعلام شده از سوی استاندارد، عدم اعلام جرم علیه واحد تولیدی، استقرار ضوابط و مقررات فرایندها و سامانه های انرژی بر صنعتی، از مهمترین ضوابط و شرایط ورود به این فرایند می باشد.

مسیبی با ذکر این نکته که خوشبختانه طی سالهای گذشته، واحدهای تولیدی گلستان موفق به کسب عنوان برترین واحد ملی شده اند، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری نیز گلستان جزو صدرنشینان جدول استاندارد و کیفیت کشور باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .