عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی با فنی وحرفه ای آغاز شد

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی با فنی وحرفه ای آغاز شد

بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی با فنی وحرفه ای آغاز شد

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی را با فنی وحرفه ای آغاز نمودیم و در این مرحله به دنبال توانمندسازی افراد ساکن در این حوزه هستیم که اگر بتوانیم آموزش منجر به شغل انجام دهیم، نهایتا باعث نوسازی بافت های فرسوده و ناکارامد می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، دکتر ایزدی در نخستین جلسه ستاد استانی تصویب نامه سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارامد شهری مصوب هیأت وزیران، افزود: توانمندسازی ساکنان این مناطق نیز از دیگر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی و نخستین اقدامی است که ما در این مناطق اجرا می‌کنیم، که با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های مهارتی را در این مناطق گسترش می‌دهیم.

وی در ادامه بیان داشت: همکاری و تعامل سایر دستگاههای اجرایی در ارتقاء سطح سلامت زندگی مناطق فرسوده موجب ارتقاء اقتصاد این مناطق میگردد و آسیب های ناشی از کمبود آن مرتفع می شود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد شغل و آموزش مهارت و توانمندسازی این خانواده‌ها سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد این مناطق می‌شود.

 ایزدی هدف از تشکیل این ستاد استانی را افزایش همدلی و همزبانی دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی به این معضلات و شناسایی این مناطق اعلام کرد و افزود: این ستاد باید مناطق بافت‌های تاریخی و فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی و حاشیه نشین در استان گلستان را شناسایی کرده و اولویت‌ها را مشخص و درباره آن تصمیم‌گیری کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با آرزوی بهسازی بافت های ناکارامد و سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهری استان، بر تداوم مشارکت در برنامه های دولتی تأکید داشت.

 نخستین جلسه ستاد استانی تصویب نامه سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارامد شهری مصوب هیأت وزیران، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، معاون عمرانی استاندار گلستان، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان و سایر مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط با این حوزه برگزار گردید.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .