عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازرسی از سیم و کابل های بازار استان در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان


بازرسی از سیم و کابل های بازار استان در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان

بازرسی از سیم و کابل های بازار استان در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان

 مسئول نظارت بر بازار استاندارد گلستان از گشت مشترک کارشناسان استاندارد به همراه کارشناسان سازمان صمت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استاندارد گلستان، رضا نوروزی افزود: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان سیم و کابل، از مراکز عرضه سیم و کابل استان بازرسی و نمونه برداری به عمل آمد.
رضا نوروزی ضمن بیان اینکه مواد اولیه در صنعت سیم و کابل به دو بخش هادی و عایق تقسیم می‌شود افزود: قسمت هادی شامل دو بخش مس و آلومینیوم بوده که با توجه به عبور جریان برق از بخش هادی سیم و کاببل نظارت بر این مهم امری ضروری است لذا برای صحت از کیفیت محصولات، آزمون های تعریف شده طبق استاندارد بر روی محصول صورت می گیرد.
وی ادامه داد: عمده ترین آزمون های مدنظر این محصولات عبارتند از مقاومت الکتریکی هادی، حداقل ضخامت عایق، حداقل ضخامت روکش و جلوگیری از انتشار شعله از جمله بند های بحرانی تعریف شده در استاندارد می باشد.
نوروزی هدف از این گشت را اطمینان از تولید و عرضه محصولات با کیفیت مطابق با استانداردهای ملی با هدف حمایت از مصرف کنندگان دانست.
 رئیس اداره تایید صلاحیت و سیستم های مدیریت کیفیت افزود: در این بازرسی مشترک در مجموع 16 نمونه سیم و کابل، نمونه برداری و جهت آزمون به آزمایشگاه تایید صلاحیت شده استاندارد ارسال شد.
به گفته نوروزی نتایج آزمون روی نمونه های سیم و کابل که روی سه بند مقاومت الکتریکی هادی، حداقل ضخامت عایق و حداقل ضخامت روکش انجام شده بود حاکی از مغایرت 13 مورد از نمونه ها با استاندارد در بند مقاومت الکتریکی هادی، 1 مورد در بند حداقل صخامت روکش و قبولی تمامی نمونه ها در بند حداقل صخامت عایق بود.
وی تصریح کرد: اقدامات بعدی در خصوص سیم و کابل های بررسی شده، بر اساس نتایج حاصل از این آزمون ها، انجام می شود.
 مسئول نظارت بر بازار استاندارد گلستان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه کالای غیر استاندارد موارد را به تلفن 1517 یا سامانه پیامکی 30001517  اطلاع رسانی نمایند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان گلستانی می توانند با ارسال کد 10 رقمی مندرج در زیر نشان استاندارد برروی کالاهای موجود در بازار به سامانه پیامکی 10001517، بصورت رایگان از اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد آن اطمینان حاصل کنند.

 

بازرسی از سیم و کابل های بازار استان در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .