عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » لايروبي رودخانه گرگانرود و ساخت سايت پشتيبان

در راستاي پيشرفت طرح پرورش ماهي در دريا انجام مي شود؛

لايروبي رودخانه گرگانرود و ساخت سايت پشتيبان

 

 

مدير كل شيلات گلستان لايروبي رودخانه گرگانرود و احداث سايت پشتيبان را يكي از مهمترين نيازهاي طرح پرورش ماهي در دريا عنوان كرد و يادآور شد: پيگيري هاي لازم از سويشيلات نسبت به شروع عمليات اجرايي احداث سايت پشتيبان در مناطق مورد مطالعه و لايروبي رودخانه گرگانرود، جهت تسريع امور پرورش دهندگان ماهي در دريا در حال انجام است.

 

به گزارش روابط عمومي اداره شيلات گلستان مهندس سيد جواد قدس علوي در جلسه بررسي عملكرد وبرنامه ريزي توليد پرورش ماهي در قفس و پن كه با حضور كارشناسان و جمعي از پرورش دهندگان برگزار شد تصريح كرد: هدف ما برنامه ريزي اصولي جهت رسيدن به توليد مناسب كيفي و كمي است كه يقينا اين امر با تعامل بخش دولتي و خصوصي ميسر مي شود.

وي افزود: شركت هايي كه آمادگي پرورش دارند مي بايست جهت انتقال قفس به دريا و تامين و ذخيره سازي بچه ماهي كپور دريايي اقدام نموده و درخواست خود را همراه با معرفي مزرعه حد واسط به شيلاتاعلام نمايند.همچنين پرورش دهندگان نسبت به تكميل ظرفيت ساخت و ساز قفس هاي خود اقدامات لازم را به عمل آورند.

مهندس قدس علوي بيان داشت: شركت هايي كه تاكنون پروانه تاسيس خود را دريافت نكرده اند و قصد فعاليت دارند ظرف مدت يك هفته نسبت به دريافت پروانه تاسيس و اعلام برنامه توليدي خود به اداره كل شيلات اقدام نمايند و همچنين كليه پرورش دهندگان بيمه نمودن مزارع خود را مدنظر قرار دهند.

مدير كل شيلات گلستان در پايان با بيان اينكه در افق 1404 توليد 700 تن ماهي در پهنه آبي درياي خزر با استفاده از طرح پرورش ماهي در دريا، پيش بيني شده است خاطرنشان كرد: اين طرح در دو دهه اخير به عنوان يكي از ظرفيتهاي بكر توسعه آبزي پروري در كشور مطرح شده است كه گلستان به عنوان مبتكر و مبدع اين طرح توانست توليد خود را از 58 تن در سال 92 به150تن در سال 99 ارتقا دهد.

همچنين در اين جلسه مهندس سقلي معاون آبزي پروري اداره كل شيلات گلستان ضمن ارائه گزارشي از عملكرد يكساله پرورش ماهي در قفس و پن و توليد سال 99 گفت: در حال حاضر58قفس و پن با ظرفيت توليد 200 تن و اشتغال زايي60نفر به طور مستقيم و غير مستقيم در سواحل استان جانمايي و مشغول فعاليت هستند.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 241
  • کد خبر : 84846