عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تولید کروسین استخراجی و خالص شده از عصاره زعفران

برای اولین بار در دنیا توسط پژوهشگران دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان صورت گرفت:

تولید کروسین استخراجی و خالص شده از عصاره زعفران

تولید کروسین استخراجی و خالص شده از عصاره زعفران

 پژوهشگران شرکت دانش بنیان غذا، صنعت، پژوه مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان موفق به تولید کروسین استخراجی و خالص شده از عصاره زعفران به شکل پودر نانوانکپسوله شده جهت مصرف در صنایع دارویی، غذایی و بهداشتی-آرایشی شدند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه زعفران به عنوان گران‌بهاترین ادویه جهان (طلای سرخ)، دارای کاربردها و ویژگی‌های خوراکی، تغذیه‌ای و دارویی بسیار زیادی است افزود: مهم‌ترین ترکیب موثره زعفران نیز کاروتنوئیدهای استری شده کروسین می‌باشد. 
وی اظهار داشت: به دلیل اینکه تولید بیش از 90 درصد زعفران جهان در ایران ایجاد ارزش افزوده و تولید محصولات دانش بنیان و پیشرفته در این حوزه جایگاه بسیار بالایی دارد اما فعالیت‌های تحقیق و توسعه و تجاری‌سازی مناسبی در داخل و خارج از کشور انجام نگرفته است.
 ایشان با بیان اینکه اکنون شرکت دانش بنیان غذا، صنعت، پژوه از نظر علمی و فناوری دارای جایگاه معتبر بین‌المللی است و محصول فوق برای اولین بار در سطح ملی و بین المللی تولید می‌شود تصریح کرد:  امیدواریم با کسب تاییدیه دانش بنیان و ادامه فعالیت‌ها، بتوانیم گام‌هایی جدی برای توسعه و تجاری‌سازی محصولات جدید از زعفران برداریم.
وی گفت: فرآیند تولید این محصول به صورت کاملاً علمی و با حمایت سازمان یونسکو و صندوق حمایت از پژوهشگران کشور صورت گرفت و تاکنون نتایج آن نیز به شکل مقالات بین‌المللی و ثبت اختراع، منتشر شده است.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان غذا، صنعت، پژوه خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز شرکت آکایتو  از کشور ژاپن  و شرکت یو اس بایومد از کشور آمریکا خواستار همکاری مشترک در زمینه توسعه محصولات پیشرفته زعفران هستند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .