عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مردم استان با صرفه جویی در مصرف آب زمینه بهره مندی همه مردم را مهیا کنند

شرکت آب و فاضلاب استان گلستان خواستار شد:

مردم استان با صرفه جویی در مصرف آب زمینه بهره مندی همه مردم را مهیا کنند

 مردم استان با صرفه جویی در مصرف آب زمینه بهره مندی همه مردم را مهیا کنند

 شرکت آب و فاضلاب گلستان در هشداری از شهروندان گرگان و سایر شهرهای استان برای رعایت بیشتر صرفه جویی در مصرف آب شرب درخواست کمک کرد تا زمینه بهره مندی همه مردم از این ماده حیاتی مهیا باشد.

به گزارش پایگاه خبری شرکت آبفا گلستان، کاهش بارش های جوی در سال آبی گذشته و جاری، افت سطح سفره های زیرزمینی که عمده ترین منابع تامین آب استان هستند، افزایش جمعیت و رشد مصرف از عواملی به شمار می رود که در کنار رعایت نشدن روش های مصرف بهینه، این روزها زمینه ساز افت فشار شبکه آب در برخی نقاط استان شده است.

در این حال که حدود 90 درصد آب های زیرزمینی نیز درحال استحصال است، تنها مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و خانگی می تواند به مدد آب باقی مانده در ته چاه ها و مخازن سدهای گلستان آمده و گذر بحران خشکسالی را از این منطقه آسان تر نماید.

در این زمینه شرکت آب و فاضلاب گلستان در هشداری از شهروندان گرگان و سایر شهرهای استان برای رعایت بیشتر صرفه جویی در مصرف آب شرب درخواست کمک کرد تا زمینه بهره مندی همه مردم از این ماده حیاتی مهیا باشد.

این شرکت اعلام کرده که با توجه به افزایش دما شاهد بالارفتن درجه هوا و افزایش مصرف آب خواهیم بود که باعث کاهش حجم مخازن ذخیره در بعضی از ساعتها بخصوص در پیک مصرف شده و برخی مناطق استان را با افت فشار آب بخصوص در طبقات بالای ساختمان ها مواجه می کند.

بنابراین به منظور برخورداری شهروندان از آب در تمامی ساعت های شبانه روز، رعایت الگوی مصرف بهینه و پرهیز از مصارف غیرضروری در حد امکان مورد تاکید است.

این شرکت افزوده است: میزان مصرف آب توسط هر یک از شهروندان بالغ بر230 لیتر در شبانه روز است که از استاندارد تعریف شده 150 لیتر، بیشتر بوده و بنا براین تصحیح الگوهای رفتاری و مصرفی توسط شهروندان و اعمال دقیق مدیریت مصرف می تواند به گذر از تنش آبی موجود کمک کند.

در این خصوص شرکت آبفا گلستان با تاکید بر لزوم مصرف بهینه آب از سوی بخش ها و ادارات مختلف پیشنهاد کرده است که ادارات و نهادهایی که بیشترین کاهش مصرف را داشته باشند در جلسه شورای اداری استان مورد تقدیر قرار گیرند.

این شرکت معتقد است که با ده درصد صرفه جویی در مصرف آب، امکان بهره مندی همه شهروندان از این نعمت الهی فراهم می شود.

و اما، راهکارهای کلی مدیریت مصرف آب شرب به این شرح است:

حتی الامکان استفاده از آب شرب برای مصارف غیرضروری کاهش یابد.

کلیه شیرآلات و لوله های داخل منزل که نشت یا اتلاف آب دارند، مرمت گردد.

از مصرف آب شرب برای شستشوی ماشین و پارکینگ به جد خودداری شود.

هنگام شستشوی ظروف، البسه واستحمام از باز نگه داشتن مداوم شیر آب جلوگیری شود.

از مشترکین پرمصرف تقاضا می شود که با کاهش مصرف امکان آبرسانی به همه شهروندان را فراهم نمایند.

در صورت استفاده از مخزن، مراقب سرریز و اتلاف آب در هنگام افزایش فشار شبکه بوده و به فرزندان خود نحوه استفاده صحیح از آب را آموزش دهیم.

همچنین باتوجه به گرمای هوا ازشستشوی حیاط و دیوارها به جهت تغییر آب و هوا خودداری شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 1122
  • کد خبر : 8496