عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ثبت‌نام بیش از ۲۷۰۰ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبرداد:

ثبت‌نام بیش از ۲۷۰۰ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان

ثبت‌نام بیش از ۲۷۰۰ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان
 مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، گفت: سهمیه ابلاغی استان گلستان در طرح ملی مشاغل خانگی، ۲۳۰۰ نفر است و تاکنون ۲۷۹۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، موسی بی‌باک گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های اشتغال حمایتی است که در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به تصویب رسید و توسط جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد واسط، تسهیلگر و توسعه‌ای در سراسر کشور در حال اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: با مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته، نقاط ضعف طرح‌های اشتغال‌زایی قبلی از جمله برنامه‌های توانمندسازی و مشاوره، پیش‌بینی نشدن ساز و کار فروش محصولات و خدمات و اتصال به بازار شناسایی شد.
مدیر کارآفرینی و اشتغال گلستان هدف از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را بهبود معیشت و افزایش رفاه خانوار، خوداشتغالی متقاضیان ورود به بازار کار، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار، اتصال صاحبان کسب‌وکار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشران، افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق، ایجاد و توسعه برند توسعه ملی در محصولات و خدمات خانگی، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد، تشویق متقاضیان مشاغل خانگی به راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارهای خانگی کارآفرینانه و... عنوان کرد.
بی‌باک ادامه داد: از شرایط متقاضیان در این طرح داشتن سن حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان بودن، عدم اشتغال تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی بوده است.
وی بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار انجام می‌شود.
مدیر کارآفرینی و اشتغال گلستان با اشاره به اینکه تاکنون ارزیابی اولیه، استعداد سنجی و مشاوره ۱۸۰۱ نفر انجام شده است، گفت: در قالب این طرح تاکنون برای ۴۳۵ مورد اتصال به بازار انجام شده است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 205
  • کد خبر : 85130