عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیواره سازی کانال زهکش اورکت حاجی و پل عابر پیاده بندرترکمن افتتاح شد


دیواره سازی کانال زهکش اورکت حاجی و پل عابر پیاده بندرترکمن افتتاح شد

دیواره  سازی کانال زهکش اورکت حاجی و پل عابر پیاده بندرترکمن افتتاح شد

 با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، فرماندار شهرستان ترکمن و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی، دیواره سنگی کانال زهکش اورکت حاجی به طول هزار متر و پل عابر پیاده به طول 13 و عرض 2 متر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت منطقه ای گلستان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه اظهار کرد: زهکش اورکت حاجی در شهر بندرترکمن با توجه به اینکه در نهایت به خلیج گرگان متصل می شود و از شمال شهر عبور می کرد نیاز به ایمن سازی داشت و مجموعا هزار متر طول در دو طرف کانال زهکش اورکت حاجی دیواره سازی شد همراه با جان پناه که مردم به طور عادی عبور و مرور کنند و بخشی از مردم نیاز به تردد از زهکش داشتند که پل عابر پیاده به طول 13 متر برای تسهیل در رفت و آمد مردم اجرائی شد. 
وی تصریح کرد: امید است با ساخت این زهکش ها در سیل های آتی بتوانیم با این تمهیدات از بارش ها به عنوان نعمت استفاده کنیم و مشکل آبگرفتگی و سیلاب را را در شهرستان حل نمائیم. در منطقه غرب استان گلستان، ، با توجه به اینکه زهکش های طبیعی منطقه کم هست در اثر بارش ها، معمولا منطقه به دلیل شیب کم و بافت نامناسب خاک دچار ماندابی میشود و اراضی و ابنیه دچار خسارت می شود که بخشی از زهکش های منطقه باید تعریض و تعمیق و زهکش های جدیدی هم تعریف می شد.
 سید محسن حسینی اظهار کرد: حدود 120 هزار هکتار زهکشی به عنوان اولویت اول در شهرستان های غرب استان و بخشی از شهرستان گنبد در نظر گرفته شد و در منطقه غرب استان که مساحت 40 تا 50 هزار هکتاری را شامل می‌شود،  با توجه به تراکم جمعیت و با توجه به اینکه از داخل شهرها و روستاها عبور می کند کار سخت تر و با هزینه بیشتر  در حال اجراست. 
 سید صادق شیرنگی فرماندار شهرستان ترکمن در این جلسه اظهار کرد: یک اقدام بسیار خوب و اقدام در این شهرستان دیواره سازی کانال اورکت حاجی بود که موجب جلوگیری از خسارت و آبگرفتگی منطقه به ویژه مناطق مسکونی می شود و همچنین به مبلمان شهری کمک می کند. 
وی تصریح کرد: از مدیر عامل شرکت آب منطقه ای بابت لایروبی زهکش های درجه یک و درجه 2 در شهرستان که کمک به توسعه کشاورزی شهرستان است و همچنین لایروبی رودخانه قره سو کمک بزرگی است به جلوگیری از آسیب به مزارع کشاورزی و روستاهای در اطراف یا مسیر این رودخانه قرار دارند تشکر  فراوان دارم. 
شیرنگی افزود: امید است 500 متر دیگر این کانال نیز که با توجه به مشکلات اجتماعی انجام نشد، در سال جاری با پیگیری و حل مشکلات اعتباری و اجتماعی انجام شود.

دیواره  سازی کانال زهکش اورکت حاجی و پل عابر پیاده بندرترکمن افتتاح شد

 

دیواره  سازی کانال زهکش اورکت حاجی و پل عابر پیاده بندرترکمن افتتاح شد

 

دیواره  سازی کانال زهکش اورکت حاجی و پل عابر پیاده بندرترکمن افتتاح شد


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .