عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دستگیری 3 حفار غیرمجاز در شهر تاریخی استرآباد(گرگان)


دستگیری 3 حفار غیرمجاز در شهر تاریخی استرآباد(گرگان)

دستگیری 3 حفار غیرمجاز در شهر تاریخی استرآباد(گرگان)

 فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری 3 حفار غیرمجاز حین ارتکاب جرم در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سرهنگ سید فرامرز میر امروز یکشنبه 17 مردادماه 1400 با اعلام این خبر گفت: برابر اخبار واصله از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حفاری غیرمجاز در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) به‌منظور کشف اموال تاریخی-فرهنگی توسط سودجویان مواریث ‌فرهنگی، اکیپی از مأموران یگان حفاظت مرکز استان با همکاری کلانتری 12 شهید چمران گرگان به منطقه اعزام شدند.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: مأموران اعزامی پس از کسب نیابت قضایی و هماهنگی با دادسرای مرکز استان و با عملیات غافلگیرانه سه نفر حفار غیرمجاز را حین ارتکاب جرم دستگیر و از آن‌ها یک قلم خمره سفالی بزرگ به صورت شکسته و ادوات حفاری ثبت و ضبط کردند. این افراد برای سیر مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی شدند.
او بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بناهای تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد؛ ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم درصورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس 32241557-017 در میان بگذارند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .