عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انجام 5 هزار بازرسی استاندارد از فروشگاه های گلستان


انجام 5 هزار بازرسی استاندارد از فروشگاه های گلستان

انجام 5 هزار بازرسی استاندارد از فروشگاه های گلستان

مسئول نظارت بر بازار اداره کل استاندارد گلستان از انجام 5 هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان گلستان در 4 ماهه نخست سال 1400 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، رضا نوروزی گفت: نظارت بر مراکز عرضه و فروشگاه ها، یکی از وظایفی است که استاندارد به موازات کنترل خطوط تولید و نظارت بر کالاها در مبدا، اجرا می کند.
نوروزی ضمن بیان این مطب که اداره کل استاندارد گلستان در راستای نظارت مستمر بر عرضه کنندگان کالاهای مشمول استاندارد اجباری، از آغازین روز های سال جاری و حتی در ایام تعطیلی و کاهش ساعات کاری، عملیات بازرسی و نظارت بر اصناف را دنبال نموده است افزود: طی این مدت با همکاری 4 شرکت بازرسی از واحد های صنفی در تمامی شهرستان های استان صورت گرفته که بر اساس اطلاعات سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد، برتبه پنجم عملکرد در بین تمامی ادارات کل استانی کشور بوده است.
وی افزود: در این بازرسی ها 4 هزار و 700 واحد صنفی دارای کالاهای استاندارد بوده ولی در حدود 300 واحد صنفی استان، یک یا چند کالای مغایر با استاندارد مشاهده شد.
رضا نوروزی با اشاره به این مطلب که در مجموع 259 کالای فاقد نشان استاندارد و 5 کالای مظنون به جعل نشان استاندارد طی بازرسی های کارشناسان استاندارد مشاهده شد، افزود: علاوه بر اقدام قانونی و برخورد با تولیدکنندگان کالاهای فاقد نشان استاندارد یا مظنون به جعل علامت استاندارد، با استان تولید کننده، سازمان صمت و اتاق اصناف جهت جلوگیری از توزیع و خرید و فروش این کالاها نیز مکاتبه شد.
وی اظهار داشت: در این مدت اداره کل استاندارد گلستان، 102 نمونه از محصولات سطح بازار استان نمونه برداری و در آزمایشگاه های تحت پوشش مورد آزمون قرار داده است که نتایج نمونه های آزمون شده تاکنون حاکی از انطباق 72 مورد و مغایرت 30 مورد از آن ها با استاندارد های ملی بوده است .
رئیس اداره تایید صلاحیت و سیستم های مدیریت کیفیت با اظهار رضایت از همکاری اصناف و فروشگاه ها در انجام بازرسی ناظران استاندارد، از سازمان صمت استان، فرمانداری ها و اصناف شهرستان ها نیز به خاطر این همکاری و توجیه واحدهای صنفی طی سالهای اخیر، قدردانی نمود.
نوروزی در پایان به گلستانی ها یادآور شد در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد در بازار، می توانند موضوع را از طریق سامانه تلفنی 1517 و یا پیامک 30001517 به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند و یا اینکه شخصا به کمک یک پیامک رایگان به شماره 10001517، از اعتبار و اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، اطلاع حاصل نمایند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .