عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزایش اعتبار طرح های آبرسانی گرگان در سال جاری/ تامین آب شرب از سدها ودریا نسبت به آب زیرزمینی گران تر ولی لازم است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در بازدید از هفته نامه گلستان مهر:

افزایش اعتبار طرح های آبرسانی گرگان در سال جاری/ تامین آب شرب از سدها ودریا نسبت به آب زیرزمینی گران تر ولی لازم است

افزایش اعتبار طرح های آبرسانی گرگان در سال جاری/ تامین آب شرب از سدها ودریا نسبت به آب زیرزمینی گران تر ولی لازم است

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در بازدید از هفته نامه گلستان مهر به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار اظهار کرد: برای طرح‌ آبرسانی به‌گرگان ، طی سال‌های ۱۳۹۶ الی ۱۳۹۹ حدود ۲۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌ پیدا کرد که این اعتبارات در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است. 

سید محسن حسینی در دیدار با علی منصوری رضی مدیر مسئول هفته نامه گلستان مهر و خبرنگاران این مجموعه گفت: در حال حاضر اعتبارات طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای گلستان با تلاش همه جانبه استانی، از ۱۴ میلیارد تومان سال گذشته، به ۱۱۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده ‌است، البته همین‌طور تلاش‌ها باید مضاعف شود تا پروژه‌ها زودتر به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی؛ برای طرح‌های آبرسانی در شهرستان گرگان ۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته ‌شده است که آب شرب مردم تامین و مشکلات این حوزه به حداقل برسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان با بیان اینکه،  با بیان اینکه سالانه 150 میلیون متر مکعب آب شرب گلستان از طریق آب های زیرزمینی تأمین می شود، تصریح کرد: غالباً آب شرب گرگان از طریق آب های زیرزمینی تأمین می شود که کیفیت بهتری دارد و به دلیل عدم نیاز به تصفیه خانه ارزان تر است. تامین آب شرب از سدها ودریا نسبت به آب زیرزمینی گران تر ولی لازم است.

وی با بیان اینکه طرح های آبرسانی از مؤلفه های مختلفی اعم از حفر و تجهیز چاه، احداث مخزن، شبکه های توزیع  و همچنین فرهنگ صحیح صرفه جوئی برخوردار است، گفت: باید این 4 محور در کنار یکدیگر انجام شود تا بتوانیم کمترین مشکل در شرب استان را داشته باشیم.

حسینی افزود: وزارت نیرو برای تأمین بخشی دیگر از آب شرب با تخصیص آب دریا موافقت کرد و در افق 1425 شیرین سازی آب دریا اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان خاطرنشان کرد: برای تأمین آب شرب در کوتاه مدت طرح های آبرسانی اضطراری، در میان مدت آب سدها و در بلند مدت شیرین سازی آب دریا در دستور کار قرار می گیرد.

حسینی، حل بیشتر مشکلات اجتماعی جابجایی روستای جنگلده بالا در سد نرماب و در حال ساخت بودن خانه های این سایت برای مردم، رساندن سد به تراز آبگیری در سال جاری، مجوز تخصیص شرب و کشاورزی و آبزی پروری از آب دریا در استان، اجرای طرح های آبرسانی استان که در سال های گذشته به دلیل کمبود اعتبار راکد بودند و همچنین افزایش اعتبارات شرکت آب منطقه ای در اجرای طرح های مختلف را از جمله اهم اقدامات این شرکت طی یک سال گذشته عنوان کرد.
 

افزایش اعتبار طرح های آبرسانی گرگان در سال جاری/ تامین آب شرب از سدها ودریا نسبت به آب زیرزمینی گران تر ولی لازم است

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .