عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هفتمین کنفرانس ملی فیزیولوژی گیاهی ایران به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.


هفتمین کنفرانس ملی فیزیولوژی گیاهی ایران به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

 

 هفتمین کنفرانس ملی فیزیولوژی گیاهی ایران به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

 هفتمین کنفرانس ملی فیزیولوژی گیاهی ایران، با حضور پژوهشگران و متخصصان ملی و بین‌المللی، دهم و یازدهم شهریور ماه،به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این کنفرانس گفت: امیدوارم با برطرف شدن مشکل جهانی بیماری کرونا، به زودی شاهد برگزاری بسیاری از فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های علمی به صورت حضوری باشیم.

دکتر نجفی‌نژاد با بیان اینکه همواره توجه به گیاه و شناخت فیزیولوژی گیاهان از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: حیات بر روی کره زمین به وجود گیاهان وابسته بوده و امروزه انسان به شکل‌های مختلف نیازمند گیاهان است.

وی خاطرنشان کرد: بشر به دلیل بهره‌برداری‌های طولانی خود، سبب ایجاد چالش‌ها و مشکلاتی نظیر انواع آلودگی‌ها در طبیعت و محیط زیست شده است.

 رئیس این کنفرانس تصریح کرد: یکی از راهکارهای مهم در جهت رفع چالش‌ها و مشکلات موجود، استفاده صحیح از ظرفیت گیاهان است.

وی بر اهمیت بررسی فیزیولوژی گیاهان تاکید کرد و گفت: این بررسی می‌تواند شناخت انسان را در نحوه کارکرد گیاه افزایش داده و بکارگیری این شناخت در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های دستگاه‌های اجرایی، بدون شک موثر خواهد بود.

 رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در پایان خاطر نشان کرد: نیاز است مراکز علمی، ظرفیت‌های موجود در بسیاری از رشته‌های پایه را به دستگاه‌های اجرایی شناسانده و با همکاری یکدیگر بتوانند در رفع بسیاری از مشکلات موجود اقدام کنند.

در ادامه دبیر علمی این کنفرانس ملی گفت: در شرایط کنونی، انسان مدرن با پدیده‌هایی همچون گرمایش جهانی، تنش‌های زیستی و غیر زیستی و آلودگی‌های صنعتی مواجه است.

دکتر مریم شهبازی افزود: با توجه به افزایش جمعیت در دنیا، تهیه غذا به صورت پایدار به عنوان یک نیاز اساسی تلقی می‌شود.

وی تصریح‌کرد: علم فیزیولوژی گیاهی می‌تواند در شناخت فرآیند و کارکرد گیاهان برای تولید بیشتر محصولات کشاورزی، باغبانی و سایر علوم مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر شهبازی در پایان بیان داشت: تعداد ۲۸۶ مقاله توسط کمیته داوران پذیرش شد و از این تعداد ۲۴۳ مقاله در قالب پوستر ۲۰ مقاله در قالب سخنرانی و چهار مقاله به عنوان سخنرانی کلیدی ارائه گردید.
گفتنی است: در این کنفرانس که با حضور پژوهشگران و متخصصان ملی و بین‌المللی همراه بود پنل‌های تخصصی با حضور استادان و صاحب ‌نظران برگزار شد.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .