عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دستگیری 8 حفار غیرمجاز در حین ارتکاب جرم در تپه‌ای تاریخی در گرگان


دستگیری 8 حفار غیرمجاز در حین ارتکاب جرم در تپه‌ای تاریخی در گرگان

دستگیری 8 حفار غیرمجاز در حین  ارتکاب جرم در تپه‌ای تاریخی در گرگان

 فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری 8 حفار غیرمجاز حین گشت زنی شبانه نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در تپه‌ای تاریخی در شهر گرگان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سرهنگ سید فرامرز میر امروز یکشنبه 14 شهریورماه 1400 با اعلام این خبر گفت: در راستای تقویت نظارت‌های میدانی به‌صورت شبانه‌روزی بر فعالیت متخلفان عرصه میراث‌فرهنگی و جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های تاریخی به‌منظور کشف اموال تاریخی-فرهنگی توسط سودجویان مواریث فرهنگی، گشت مشترک شبانه را با حضور نیروهای پایگاه عملیاتی یگان حفاظت مرکز استان از تپه تاریخی جعفرآباد گرگان را عملیاتی کردیم.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که نیروهای یگان حفاظت پس از رصد اطلاعاتی و پایش میدانی منطقه متوجه حضور افرادی مشکوک بر روی این تپه تاریخی شدند، بیان کرد: مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی پس از کسب نیابت قضایی و در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری 8 نفر از حفاران غیرمجاز در حین حفاری به عمق 22 متر شدند.
او خاطرنشان کرد: از این افراد ادوات حفاری غیرمجاز و یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد و سپس متهمان با تنظیم صورت‌جلسه برای سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل نیروی انتظامی شدند.
سرهنگ میر بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بناهای تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد؛ ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس 32241557-017 در میان بگذارند.
 
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .