عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز مایه کوبی رایگان دام های سبک مناطق مرزی استان گلستان


آغاز مایه کوبی رایگان دام های سبک مناطق مرزی استان گلستان

آغاز مایه کوبی رایگان دام های سبک مناطق مرزی استان گلستان

معاونت سلامت دامپزشکی استان ، از آغاز عملیات مایه کوبی رایگان دام های سبک در نواحی پرخطر و مرزی استان گلستان علیه بیماری تب برفکی از 15 شهریور ماه خبر داد
دکتر محسن عبدالوند گفت : در این طرح با توجه به عدم کنترل برخی بیماریها در کشور ترکمنستان و به منظور حفظ سرمایه های دامی مناطق مرزی و پر خطر استان و مدیریت احتمالی بیماری در سطح واحدهای اپیدمیولوژیک و نیز بالابردن سطح ایمنی دامها ، عملیات مایه کوبی هدفمند علیه بیماری تب برفکی انجام می گیرد.
معاونت سلامت دامپزشکی استان افزود : با وجود کمبود منابع مالی و اعتباری  این اداره کل ، با برنامه ریزی های انجام گرفته و با استفاده از اعتبارات داخلی ، طرح مذکور به صورت کاملاً رایگان توسط اکیپ های دولتی انجام می گیرد و دامداران مناطق پرخطر و مرزی هیچ هزینه ای برای مایه کوبی پرداخت نخواهند کرد .
عبدالوند یاد آورشد : تب برفکی از جمله شایع ترین بیماری ویروسی بین جمعیت دامی است که می تواند با کاهش تولید ، کاهش وزن و تلفات گسترده آسیب های زیادی به صنعت دامپروری وارد کند .
معاون سلامت دامپزشکی استان در پایان اظهار داشت : در خصوص واکسیناسیون دام سنگین و سبک سایر واحدها ضروری است که صاحبان این دامها برای پیشگیری از رخداد بیماری ، با همکاری مراکز مایه کوبی بخش خصوصی نسبت به واکسیناسیون دام های خود اقدام کنند .علاوه بر واکسیناسیون ، رعایت شرایط بهداشتی قرنطینه ایی از قبیل بهسازی جایگاه نگهداری دام ، ضدعفونی جایگاه ، جلوگیری از تردد افراد متفرقه به محل دامداری ، استفاده از ماشین آلات و وسایل اختصاصی در  واحد و کنترل حمل و نقل دام ها ، نقش موثری در جلوگیری از رخداد بیماری ها ی دامی دارد .
معاونت سلامت دامپزشکی استان از دامداران خواست ضمن همکاری لازم با اکیپهای واکسیناسیون ، گزارشات خود را با تلفن 1512 دامپزشکی استان اطلاع رسانی نمایند .
 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل دامپزشکی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .