عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 12 جنگلبان نمونه و افتخاری استان تقدیر شدند


12 جنگلبان نمونه و افتخاری استان تقدیر شدند

12 جنگلبان نمونه و افتخاری استان تقدیر شدند

 

به مناسبت پنجمین سال برگزاری جشنواره ملی مقام جنگلبان و جان‌نثاران منابع طبیعی روز سه شنبه همزمان با سراسر کشور از ۱۲ نمونه این عرصه در استان گلستان تجلیل شد.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این مراسم به صورت مجازی، وزیر جهاد کشاورزی، نائب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور شرکت داشتند.

این جشنواره  در پنج بخش جنگلبان نمونه، ایثار و شهادت، خانوار و افتخار، همیار طبیعت نمونه و جنگلبانان نمونه افتخاری برگزار شد.
در حاشیه این مراسم با حضور شماری از مسوولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از ۱۲ نفر از نیروهای جنگلبان، همیار طبیعت، خانواده جنگلبان در استان با اهدا لوح و جوایزی تقدیر شد.
گفته می شود در گلستان ۵۳۴ جنگلبان به صورت نیروی شرکتی و ۷۰ نفر جنگلبان به صورت نیروی رسمی مشغول حفاظت از عرصه های منابع طبیعی استان هستند.

 استان گلستان با وسعت ۲ میلیون و ۵۰ هزار هکتار، دارای هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیاست که ۸۶۲ هزار هکتار عرصه مرتعی در شمال و در همسایگی کشور ترکمنستان، ۴۵۲ هزار هکتار عرصه جنگلی در نواحی جنوب از بندرگز تا شرق در کلاله، ۱۲۰ کیلومتر ساحل دریای خزر از بندرگز تا گمیشان، ۶۶۷ هزار هکتار زمین زراعی و افزون بر ۳۰ هزار هکتار باغ مثمر دارد.
استان گلستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .