عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دستگیری 6 حفار غیرمجاز به‌همراه یک دستگاه فلزیاب در شهرستان گرگان


دستگیری 6 حفار غیرمجاز به‌همراه یک دستگاه فلزیاب در شهرستان گرگان

دستگیری 6 حفار غیرمجاز به‌همراه یک دستگاه فلزیاب در شهرستان گرگان

 فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری 6 حفار غیرمجاز حین ارتکاب جرم به همراه یک دستگاه فلزیاب و ادوات حفاری غیرمجاز در منطقه تاریخی قرق شهرستان گرگان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سرهنگ سید فرامرز میر امروز سه‌شنبه 20 مهرماه 1400 با اعلام این خبر گفت: برابر اخبار واصله از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حفاری غیرمجاز به عمق 40 متر توسط سودجویان مواریث ‌فرهنگی به‌منظور کشف اموال تاریخی-فرهنگی در منزلی مسکونی واقع در منطقه تاریخی قرق شهرستان گرگان، اکیپی از مأموران یگان حفاظت مرکز استان با همکاری نیروی انتظامی قرق به منطقه اعزام شدند.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: مأموران اعزامی پس از کسب نیابت قضایی و با عملیات غافلگیرانه وارد منطقه حفاری شدند و 6 نفر از حفاران غیرمجاز را حین ارتکاب جرم دستگیر و از آن‌ها یک دستگاه فلزیاب و ادوات حفاری غیرمجاز ثبت و ضبط کردند. این افراد برای سیر مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی شدند.
وی بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت مناطق تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد؛ ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس 32241557-017 در میان بگذارند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .