عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری کارگاه آموزشی ضوابط حفاظت شهر تاریخی استرآباد(گرگان)


برگزاری کارگاه آموزشی ضوابط حفاظت شهر تاریخی استرآباد(گرگان)

برگزاری کارگاه آموزشی ضوابط حفاظت شهر تاریخی استرآباد(گرگان)

 مدیر پایگاه ملی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) از برگزاری کارگاه آموزشی ضوابط پایش و حفاظت برای نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان گلستان و کارکنان خدمات و تخلفات شهرداری گرگان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، عالیه ملک‌شاهکویی امروز سه‌شنبه 11 آبان‌ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: این کارگاه توسط پایگاه ملی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) باهدف پایش و حفاظت بهتر آثار تاریخی این شهر تاریخی و برای نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان گلستان و کارکنان خدمات و تخلفات شهرداری گرگان برگزار شد.
مدیر پایگاه ملی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) اضافه کرد: ضوابط عمومی حفاظت از آثار تاریخی، ضوابط ساخت‌وساز و تعمیرات در فرصت‌های توسعه، نماسازی، نصب تابلوها، تأسیسات و... از اهم موضوعاتی بود که در این کارگاه مطرح شد تا نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و کارکنان خدمات و تخلفات شهرداری گرگان با آگاهی از این ضوابط، پایشی بهتری از آثار تاریخی واقع در شهر تاریخی استرآباد داشته باشند.
او خاطرنشان کرد: شهر تاریخی استرآباد(گرگان) چهل و یکمین اثر ثبت ملی ایران، علاوه بر این‌که به‌عنوان نخستین بافت تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است دارای محدوده مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی در سال ۱۳۹۴ است.
ملک‌شاهکویی بیان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در حال تهیه طرح تفصیلی ویژه با ضوابط اختصاصی برای این محدوده است که در چارچوب مشخص و مصوب بتواند ضوابط حفاظتی و الزامات ساخت‌وساز را برای مالکان و ساکنان اعلام کند.
او یادآور شد: مطالعات طرح تفصیلی ویژه شهر تاریخی استرآباد(گرگان) به اتمام رسیده است و در حال حاضر جلسات تصویب نهایی این طرح در حال تشکیل بوده و بعد از تصویب ابلاغ خواهد شد.
مدیر پایگاه ملی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) بابیان اینکه بی‌توجهی به ارزش‌های تاریخی و هویتی، بافت تاریخی و آثار ارزشمند تاریخی و معماری را درخطر تخریب قرار می‌دهد، تأکید کرد: حفظ، احیا و معرفی بافت تاریخی گامی مؤثر برای حفظ هویت ملی و تاریخی شهرهاست.
 

برگزاری کارگاه آموزشی ضوابط حفاظت شهر تاریخی استرآباد(گرگان)

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .