عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشترکین گلستانی 2.5 درصد مصرف آب کل کشور را دارند

مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی و خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب کشور:

مشترکین گلستانی 2.5 درصد مصرف آب کل کشور را دارند

مشترکین گلستانی 2.5 درصد مصرف آب کل کشور را دارند

 مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی و خدمات مشترکین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: مشترکین آب و فاضلاب روستایی و شهری در گلستان 2.5 درصد مصرف آب را در کل کشور دارند.

 معصومه آذرگون در همایش بزرگ برون سپاری خدمات به دفاترICT روستایی و پیشخوان دولت، با بیان اینکه ۷۵درصد خدمات در بخش آب و فاضلاب شهری در کل کشور به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده و احساس رضایت مندی در بین مشترکین وجود داشته گفت : امیدواریم با واگذاری این خدمات در دفاترICTروستایی بتوانیم رضایت مشترکین روستایی رانیز جلب نمائیم.

 وی بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب در کشور 25 میلیون مشترک دارد که از این تعداد در استان گلستان ، 207 هزار مشترک روستایی و 260 هزار مشترک شهری می باشند که 2 درصد کل مشترکین کل کشور را شامل می شود که 2.5 درصد مصرف آب در کل کشور را دارند.

 آذرگون با اشاره به اینکه متوسط مصرف آب در هر واحد مسکونی 16 تا 20 مترمکعب در ماه است گفت 63 درصد مشترکین در آب و فاضلاب روستایی قبوض کمتر از 2 هزار تومان دارند.

 وی افزود : تعرفه های آب بسیار پایین است زیرا هزینه آب بهاء در قبوض روستایی ۱۵ درصد ودر قبوض شهری ۳۰ درصد قیمت تمام شده می باشند.

 مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی و خدمات مشترکین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: میانگین پرداخت قبوض به صورت غیر حضوری در کشور برای شرکت های آب و فاضلاب روستایی ۵۳ درصد می باشد که در استان گلستان 42 درصد مشترکین روستایی به صورت غیر حضوری قبوض خود را پرداخت می نمایند.

 وی افزود: واگذاری خدمات به دفاتر Ict روستایی باید با اولویت باشد، که شرکت های آب و فاضلاب در دو بخش خدمات فروش و پس از فروش با ۲۲ خدمت می تواند بحث برونسپاری را انجام دهد.

وی کاهش تردد، هزینه، مهاجرت جمعیت روستایی و کوچک شدن دولت را نکات مثبت و مزایای این طرح ارزیابی کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .